Villeneuve: Ez a mezőny középszerű

Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve középszerűnek tartja a Forma-1 jelenlegi mezőnyét, amiből véleménye szerint meglehetősen kevés versenyző tud kiemelkedni. A kanadai szerint az autók vezethetősége is sokkal könnyebbé vált az elmúlt években.


Villeneuve-nek 2006-ban kellett elhagynia a királykategória mezőnyét, a sport történéseit azonban napjainkban is folyamatosan figyelemmel követi. A Canal Plusnál televíziós szakértőként dolgozó világbajnok a hét közepén jelentette be, hogy 2014-ben a Ralikrossz Világbajnokságban folytatja pályafutását, később pedig több aktuális témával kapcsolatban is kifejtette véleményét. A szókimondó kanadai legutóbb a Forma-1 jelenlegi mezőnyéről beszélt, ami elmondása szerint meglehetősen középszerű, hiszen csak kevesen tudnak kiemelkedő eredményeket elérni.

„A jelenlegi szabályrendszerben nehéz igazán kiemelkedő versenyzőket látni” - mondta a tizenegyszeres futamgyőztes a crash.net egyik riporterének. „Nyilvánvaló, hogy Fernando Alonso és Sebastian Vettel kiemelkedő, a mezőny nagy része azonban meglehetősen középszerű” - tette hozzá a kanadai, majd kihangsúlyozta, hogy erről maga a Forma-1 is tehet, hiszen az autók sokkal könnyebben vezethetővé váltak, a pilótáknak pedig egyre kevesebb saját döntést kell meghozniuk, a csapat ugyanis folyamatosan utasításokkal látja el őket a bokszutcából.

„Az autók egyre könnyebben vezethetővé válnak, így egyre kevesebb saját tehetsége van szükség. Tavaly például a versenyzőknek több alkalommal is vissza kellett venniük a tempóból annak érdekében, hogy megvédjék gumiabroncsaikat, a csapatok azonban folyamatosan megmondták nekik, hogy hol kell lassítaniuk. Már nem arról szól ez az egész, hogy a versenyzőnek meg kell értenie, hol vegyen vissza a tempóból, a csapat ugyanis szól neki, hogy lassíts ebben, vagy abban a kanyarban lévén a gumid hőmérséklete emelkedni kezdett” - érvelt Villeneuve.

„Szóval már nem a pilóta tehetségéről szól a dolog. A versenyzők lassan utasok lesznek az autókban, amit már egy ideje el szerettek volna érni. A jövőben pedig szuper-lassúak lesznek, hiszen nem nyomhatják majd neki, az üzemanyaggal való spórolást pedig elintézi az elektronika. A motorokat az egyenesek felében letekerik majd, azaz nem a pilótáknak kell kitalálniuk, miként takarékoskodjanak az üzemanyaggal, sőt nekik meglehetősen keveset kell foglalkozniuk ezzel az egésszel” - zárta gondolatait a negyvenkét éves ex-versenyző.

Videók