Rali: Káosz a magyar bajnokság körül, jön az átszervezés

Március helyett májusban rajtol az egyre kaotikusabb helyzetben lévő magyar ralibajnokság. Az egri futam sem marad el, de át kell szervezni a teljes rendszert az MNASZ Rallye Bizottságának vezetője szerint.


Miután kérdésessé vált az Eger Rallye sorsa, sokféle hír kapott szárnya a szezonnyitást illetően. Végül azonban nagy nehezen megmenekült az egri futam, ám a minap kiderült, hogy az majd csak májusban lesz. Sőt a szezon is akkor indul, mivel a bükfürdői versenyt októberre halasztotta a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. Mindezt az egyik sportcsatornán fejtette ki a szervezet Rallye Bizottságának elnöke. Botka Endre azt is elmondta, hogy teljesen át kell szervezni a magyar ralibajnokság rendszerét köszönhetően a jelenlegi gazdasági körülményeknek. Az újítások egyebek mellett hazai helyszínek külföldire cserélését is eredményezhetik, a Rallye Bizottságnál ugyanis az egri rali bonyodalmai hírére rögtön bejelentkezett Szlovákia, Ausztria és Románia is, hogy szívesen vállalnák a magyar sorozat egyes versenyeinek megrendezését. Botka Endre azonban ehhez hozzáfűzte, hogy igyekszik itthon tartani a magyar bajnokságot, bár előfordulhat szerinte, hogy a régió országainak rali rendezőivel kell rivalizálniuk majd a magyar szervezőknek. A bizottság vezetője azt leszögezte, hogy egy megbízható, egyértelmű és megingathatatlan versenynaptárat kell jövőre kialakítani, aminek ha az a feltétele, hogy csak négy hazai és három külföldi helyszínen zajlik majd a magyar bajnokság, akkor azt fogja támogatni a szövetség.

Az Eger Rallye mellett a bükfürdői futamot egészségi okok miatt kellett októberre tenni, a főszervező ugyanis komoly szívműtéten esett át – igaz szerencsére már jobban van –, de azért későbbre halasztja a szövetség versenyét. Az idei bajnokság májusban kezdődik majd, a pontos időpontot egyelőre még nem közölte a Rallye Bizottság, amely várhatóan egy-két héten belül dönt erről. Botka Endre azonban némi újdonságról is beszámolt, visszatérnek ugyanis a mezőnyben a WRC versenygépek, amiknek köszönhetően még nagyobb és színvonalasabb küzdelmeket láthatnak majd a rajongók. Tényleg nem ártana kissé ráncba szedni a hazai sorozatot, hogy visszanyerje korábbi – mint a 90-es években – presztízsét.

Videók