A világ második legkeményebb terepraliversenyén indul a Sandlander duója

Megnyílik a nevezetes selyemút északi része az idei Silk Way Rally versenyzői előtt, a gyári csapatok mellett a Sandlander is ott lesz Oroszország egyik legnagyobb sporteseményén.


A Dakar utáni legnehezebb tereprali verseny a 2009-es premier után gyorsan kinőtte magát és elérte, hogy a nagy csapatok már januárban leadják a nevezésüket és igazi „muszáj ott lenni” futam kerekedjen belőle. Így idén már több mint 100 autó és 30-nál több kamion várja a rajtot.

A Silk Way Rally ötödik kiadása jövő szombaton indul a moszkvai Vörös térről, hogy a Volga és a Kalmykia pusztái, majd Volgográd és Asztrakán hatalmas homok hegységei után az indulók július 13-án befussanak a célba, az Arany Horda Birodalom emlékművéhez.

Bár a maga 4090 kilométeres össztávjával a verseny csak az egykori selyemút északi szakaszát fedi le, érdemes megjegyezni, hogy az eredeti távot legalább 260 nap alatt tették meg a portékáikat szállító tevekaravánok.

Ez több mint 2000 éve volt, most viszont a 2822 kilométernyi szelektív jóval nagyobb tempót kíván: a nagy síkságok és sivatagok megkövetelik a sebességet, a homoklabirintusok pedig a pontos navigációt.

A sport és a felfedezés szelleme megérintette a Sebestyén Sándor – Bognár József párost is, akik a januári Dakar után ezt a futamot is az UNIQA Safety Car háttértámogatásával szeretnék teljesíteni a T2-es, vagyis a szériaautó kategóriában.

„Már tavaly is szerettem volna indulni, de akkor sajnos kimaradt. Ugyan Oroszországban még nem jártam, sokat hallottam a versenyről és nagyon várom minden napját. Legjobban az offroados, technikás pályákat szeretem, ami kimondottan fekszik a Toyotánknak is, szóval nagyon optimista hangulatban vágok neki” – összegzett a pilóta.

A Silk Way Rallyt egyébként több mint 60 csatornán közvetítik, a verseny képei mintegy 200 millió háztartásba jutnak el.

Videók