NFL

Nyilvánosságra hozták a Super Bowl reklámköltségeit – megdöbbentő összeg mindössze 30 másodpercért

Kép forrása: Getty Images

Kiderült az az elképesztő összeg, amelyet a FOX műsorszolgáltató kért a hirdetőktől mindössze 30 másodpercnyi reklámidőért a Super Bowl alatt.

Mint arról a Sport365 beszámolt, a Philadelphia Eagles nyerte az NFL idei nagydöntőjét, az 59. Super Bowlt.

A Nemzeti főcsoport bajnoka a vasárnapi fináléban nagyon simán, 40-22-re győzte le a címvédő Kansas City Chiefst. Az Eagles 2018 után, története során másodszor hódította el a Vince Lombardi-trófeát – két évvel ezelőtt kikapott a döntőben a Kansas Citytől. A Chiefs zsinórban a harmadik győzelmét arathatta volna, ez továbbra sem sikerült egyetlen csapatnak sem az NFL-ben.

Elmaradt a triplázás, az Eagles átgázolt a Chiefsen

Világszerte több százmillió rajongó nézte élőben a Super Bowlt. A mérkőzés mellett sokan a világhírű félidei show miatt is bekapcsolódtak a közvetítésbe. Az idei sztárfellépők sorát Kendrick Lamar és SZA alkotta.

Nem ritka, hogy az élőben sugárzott nagy sportesemények hatalmas reklámbevételt generálnak.

A cégek igyekeznek kihasználni a hatalmas tévés elérést termékeik és szolgáltatásaik népszerűsítésére.

Ez részben azért is történik, mert a műsorszolgáltatók gyakran jelentős összegeket költenek a közvetítési jogok megszerzésére, és ezt a befektetést reklámbevételekkel próbálják visszahozni.

Az NFL legújabb televíziós jogdíj-megállapodása összesen 110 milliárd dollárt ér 11 év alatt, és öt különböző műsorszolgáltató osztozik rajta.

A Super Bowl esetében pedig napvilágra kerültek azok a rendkívüli összegek, amelyeket a FOX kért a hirdetőktől egy mindössze 30 másodperces reklámért.

A Variety értesülései szerint – amelyet az IMDB is megerősített – a FOX szinte az összes reklámhelyet eladta a Super Bowlra.

És egy mindössze 30 másodperces reklámidőért a FOX elképesztő összeget, 7 millió dollárt kért.

A hírek szerint a műsorszolgáltató arra is törekedett, hogy a hirdetők egy teljes csomag megvásárlásával biztosítsák a reklámjuk helyét a mérkőzés alatt.