Forma 1 / Motorsport

A Red Bull és a Mercedes korai előnyre tehet szert 2025-ben

Kép forrása: Tóth Zsombor/Sport365

2021 óta az F1-es csapatok az Aerodinamikai Tesztelési Korlátozás (ATR) szabályai szerint tervezhetik autóikat.

Ennek célja, hogy csökkentsék a legsikeresebb csapatok szélcsatornában és számítógépes tervezésben eltöltött idejét. Egy csúszó skála szerint, amely a bajnoki helyezésekhez igazodik. Éppen ezért a Red Bull és Mercedes helyzeti előnybe kerülhet a Ferrarival és a McLarennel szemben.

Például a konstruktőri bajnok csapat 45%-kal kevesebb szélcsatorna-időt kap, mint az utolsó helyezett csapat.

A helyezéseket azonban félévente, június 30-án újraértékelik, és július 1-től friss szélcsatorna-idő áll rendelkezésre az aktuális konstruktőri rangsor alapján.

Miután mind a Red Bull, mind a Mercedes két helyet visszacsúszott a 2024-es szezonban, jelentős előnyre tehetnek szert a bajnok McLarennel és a második helyezett Ferrarival szemben.

A Cadillac, amely 2026-ban lép be az F1-be, jelenleg nem kötelezett az ATR-szabályok betartására, így korlátlan szélcsatorna- és CFD-kutatást végezhet.

Amikor 2026. január 1-jén csatlakozik az F1-hez, rá is vonatkoznak majd a szabályok, és a maximálisan megengedett fejlesztési idővel kezdi meg a munkát. A szabályokat 2025 után, a négyéves ciklus végén újra átdolgozzák.