WTCC: Visszatér a BMW-k és Chevrolet-k közé a Lada
Már korábban is szeretett volna visszatérni az orosz márka a túraautó-világbajnokságba, több fejlesztését azonban elutasított a Nemzetközi Automobil Szövetség. Most viszont elkészült egy – vélhetően – minden előírásnak megfelelő WTCC-s Lada, méghozzá a Granta sportos változatából. Olyannyira bízik az AutoVaz versenyrészlege a jóváhagyásban, hogy a gép hamarosan már a Magny-Cours-i pályán rója a tesztköröket James Thompsonnal a volánja mögött. A Granta WTCC alig három hónap alatt készült el, természetesen a Granta Kupában szereplő autó alapjaira. Ám annál jóval erősebb lett, sőt úgy felpiszkálták a Lada Motorsport és a TM Sport szakemberei az erőforrást, hogy a benzines túraautók között az orosz versenygép rendelkezik majd a legnagyobb nyomatékkal. A Granta WTCC természetesen minden túraautós előírásnak megfelelve, egy 1,6-os, 300 lóerős, 440 Newtonméteres turbómotort kapott.
Az orosz autógyártó terve szerint hamarosan teljes gőzzel beindul a Granta WTCC tesztelése, amit ugyanis már az alig egy hónap múlva rajtoló, május 5-én és 6-án megrendezendő hungaroringi túraautó futamon be is vetne a márka. Az előzetes elképzelések alapján a versenyen is James Thompson hajtaná meg a Ladát a WTCC mezőnyében, így a két magyar BMW-s, Mihelisz Norbert és Wéber Gábor ellen is.
Egyelőre még az FIA nem adott ki hivatalos jóváhagyást, de az orosz gyártó bízik a csatlakozási engedélyben. Vladislav Nezvankina főtervező elmondta, hogy rendkívül jól sikerült a Granta WTCC, melynek a Granta Kupában induló változathoz képest alacsonyabb a súlypontja, merevebb a kasztnija és mindemellett kiváló az aerodinamikai tulajdonsága. Egyes híresztelések szerint jövőre a Lada csapat teljes szezonban versenyezne két pilótával. A WTCC rajongóknak és a mezőnynek is kedvező hír, hiszen így még egy márkával bővülhet túraautó-világbajnokság.