""

A Zengő Motorsport versenyzője rajt-cél győzelmet aratott, az elején körönként két tizedet adott a riválisoknak, majd megnyugtató előnyének birtokában már visszavett a tempóból. Michelisz ismét a legjobb hondás versenyző lett, sikerével pedig már a 6. a világbajnoki összetettben – olvasható a molcsapat.hu oldalon.

Már az előjelek is azt jósolták, hogy a szombati első verseny nagy magyar sikert hozhat Szuzukában – fogalmaztak. Michelisz a szabadedzésen és az időmérőn is parádézott, majd a bemelegítő edzésen is mindent rendben talált az autón.

A lendület, mint később kiderült megmaradt az első versenyre is, amelyet egy tökéletes rajttal indított Michelisz, aki elsőként vette be az első kanyart, ami már szinte borítékolta a sikert, hiszen a szuzukai pálya WTCC-re lecsípett verzióján szinte lehetetlenség előzni.

Az előzéshez persze az is kellett volna, hogy a riválisok ott tudjanak maradni Norbi sarkában, ám ez senkinek sem sikerült. Michelisz a verseny elején körönként két tizedet adott ellenfeleinek, a 14. körre már 3.5 másodperc volt az előnye a mögötte haladó Alex MacDowallel szemben, akit Yvan Muller követett.

A molcsapat.hu elemzése szerint a magyar versenyzőt nem tudta megközelíteni senki sem, egyetlen dolog miatt kellett izgulni, hogy a lekörözések során semmi baj ne történjen a magyar versenyzővel.

A Zengő Motorsport versenyzője a végén már vissza is vett a tempóból, ám győzelméhez még így sem férhetett kétség, rajt-cél győzelmet aratva pályafutása harmadik vb-futamgyőzelmét aratta.

Michelisz ismét a legjobb hondás versenyző lett – Tarquini és Monteiro sem tudta befejezni az első versenyt – sikerével ráadásul a bajnoki összetett hatodik helyén áll, belátható távolságra a dobogótól. Michelisz amúgy a sorozat történetének mindössze második versenyzője – a másik Tarquini – aki három különböző márkával (SEAT, BMW, Honda) tudott vb-futamot nyerni.

„A mérnököm folyamatosan tájékoztatott arról, hogy mekkora az előnyöm a többiekhez képest, így a verseny második felére kiengedhettem. Az első néhány kör végtelenül fontos volt, segítségemre voltak az időmérőn megspórolt gumijaim, így jó tempót tudtam menni. Könnyebbnek tűnhetett a verseny, mint amilyen valójában volt, nehéz a pálya, nagyon örülök, hogy a Honda pályáján sikerült nyernem" – nyilatkozta a verseny után Michelisz Norbi szokásos visszafogottságával.

Michelisz mögött Alex MacDowall végzett a második helyen, míg a harmadik Yvan Muller lett, aki ezzel bebiztosította negyedik világbajnoki címét, miután Gabriele Tarquini nem ért célba.