Forma 1 / Motorsport

Wolff a hírhedt 2021-es Hamilton elleni esetre mutat Verstappen büntetése kapcsán

Kép forrása: Tóth Zsombor/Sport365

Toto Wolff szerint Max Verstappen pályán tanúsított agresszív viselkedése „legitimálódott”, amikor 2021-ben nem kapott érte büntetést.

Verstappen pályán tanúsított magatartása újra előtérbe került a Mexikóvárosi Nagydíjat követően. A holland a verseny során két különálló 10 másodperces időbüntetést valamint két büntetőpontot kapott a Lando Norrisszal történt incidensek miatt.

A 10. körben Norris megpróbált kívülről elmenni a Red Bull mellett a féktávon a 4-es kanyarba. Verstappen azonban szélesen kitolta, noha a McLaren nagy része már mellette volt – és az F1 előzési irányelvei szerint helyet kellett volna biztosítania a brit számára.

Néhány pillanattal később, a 7-es kanyarban Verstappen a pályát elhagyva előzte meg Norrist, a fehér vonalakon kívül haladva. Mindkét incidensért egy-egy 10 másodperces büntetést kapott, és a 4-es kanyarnál történt mozdulatért két büntetőpontot adtak a szuperlicencéhez.

Verstappen ítélőképessége kérdőjeleződik meg az egy-egy elleni küzdelemben, tekintettel a 2021-ben Lewis Hamilton ellen végrehajtott vitatott manővereire.

Míg Szaúd-Arábiában megbüntették, a brazíliai 4-es kanyarban végrehajtott előzése Hamilton ellen mindkét pilótát leszorította a pályáról, de Verstappen akkor nem kapott büntetést.

Ez a mulasztás erősítette meg Wolff szerint a háromszoros világbajnok agresszív viselkedését.

„Úgy gondolom, akkoriban bizonyos versenybíróknak megvolt a saját véleményük. Így mivel nem büntették, ez tulajdonképpen legitimizálta” – mondta Wolff a médiának, köztük a RacingNews365-nek, amikor a 2021-es szezonról kérdezték.

„Teljesen érthető minden pilóta számára, aki a szabályokon belül vezet, és kihasználja a versenybírók által biztosított összes mozgásteret. Késői fékezés és a másik autó leszorítása a pályáról, miközben te magad is lehajtasz a pályáról, már nem elfogadható, ez már nem megengedett, és szerintem ez jót tesz a versenyzésnek” – folytatta.

Fotó: Tóth Zsombor/Sport365

Wolff versenyzője, valamint a GPDA elnöke, George Russell a verseny után azt nyilatkozta, hogy „a pilóták 20-ból 19-en” egyetértenek abban, hogy az előzési irányelveket azonnal szigorítani kell, és Wolff is úgy véli, hogy a mexikói incidensek precedenst teremtettek.

„Mindig azt mondom, hogy a versenyzők, akik maguk is vezettek már versenyautókat, pontosan tudják, mi történt” – magyarázta.

„Tudod, ha valaki túl későn engedi el a féket, és bevonszol a kanyarba, és már gokartos korod óta tudod, hogy ha nem előzöl, nem maradsz meg kívül. Szerintem a szabályok nagyon egyértelműek, és a pilóták is tudják ezt, de mindenki próbálja kitolni a határokat” – mondta Wolff.

„És ha megúszod a dolgokat, az lesz az új határ, tehát változni fog az addig bevett szabály? Egyértelműen. Most azonban már precedens van, és mások is kaptak büntetést Mexikóban, így egy példát állítottunk fel, és mostantól helyet kell adnod a kanyar külső oldalán, ha egy autó melletted van” – jegyezte meg a Mercedes csapatfőnöke.