Forma-1 / Motorsport

Williams: A tavalyi égés után a Renault-val bejön?

""

Ha most még nem is a 90-es évek legendás győzelmeit és világbajnoki címeit idézné meg a Williams a Renault-val, de mindenesetre tavalyi katasztrofális, fennállása alatt a leggyengébb idényét – 2011-ben csak a három legkisebb, az akkori Lotus és Virgin valamint a HRT volt rosszabb – gyorsan feledné erős középcsapati szereppel a grove-i alakulat. Mindehhez nem csak a korábbi sikerekkor partner francia gyártót gyűjtötte be az istálló, hanem a technikai, mérnöki személyzetében is változtatott az előrelépés érdekében. Sir Frank csapata jó formában várja az évadnyitót, legalábbis így látja a főmérnöke. Mark Gillian a felkészülést követően kifejtette, hogy jól összeállt a Williams csomagja, a versenygép mellett ráadásul az egész csapat előrelépett tavalyhoz képest, mindenki tisztában van a rá szabott munka fontosságával. Az FW34 kódjelű autót, ennek köszönhetően is, a tesztek során olyannyira meghajtották az istálló mérnökei, hogy végül a legtöbb, 5330 kilométert a Williams-Renault-k tették meg, melyeket a két pilóta Bruno Senna – aki honfitársát, a rutinos Rubens Barrichellot váltotta a csapatban – és Pastor Maldonado mellett a tesztpilóta, Valtteri Bottas is pályára vitt.

""

Az alakulat főmérnöke szerint a versenyzők is elégedettek az autókkal, így adott a lehetőség arra, hogy előrelépjen a grove-i egység és ne a sereghajtók előtt versenyezzen, hanem felzárkózzon a Sauber, a Force India és a Toro Rosso alkotta trióra, és velük harcoljon a pontokért. Természetesen túlszárnyalva a tavalyi öt árva pontocskát.

A fejlődéshez az anyagi háttér is adott, a közelmúltban tette ugyanis közzé a Williams nyereségi mutatóit. A sok veszteséges F1-es csapat mellett Sir Frank gárdája tavaly 30 százalékos profit növekedést ért el, köszönhetően annak, hogy majd 8 millió fonttal több lett az éves bevétele, összesen pedig 102 millió fontot kaszált a Williams. Kérdés, hogy mekkorát markolhatott volna a csapat, ha némi eredmény is társul tavalyi szereplésükhöz. Egy-két pluszpont biztos megdobta volna még a költségvetést. Ettől függetlenül is stabil pénzügyi helyzete az istállónak, amelynek legalább a középmezőnyben kellene állandóan versenyeznie, aztán később jöhet a 90-es évek sikertörténeteinek megismétlése.