Wéber: „A Force India 3-4 év múlva élcsapat lehet”
A Hispania talán nehezebb helyzetben van, mivel Adrián Campos már az év elején kiszállt az istálló finanszírozásából. Az egykori Forma-1-es pilóta kivonulásával jelentős anyagi tőkét is veszített a csapat, ami meg is látszik az eredményeken. – Az eredeti befektető kiszállásával alaposan felborult a csapat költségvetése már a szezon elején – kezdte Wéber Gábor a Sport365.hu-nak. – Előbb-utóbb pénzhez kell jutniuk, különben nagyon nehéz helyzetbe fognak kerülni. A csapat nem muzsikál jól, az autójuk sincs egyben.
Mi a helyzet a Virginnel? Ott sem bővelkednek az eredményekben.
– A Virgin esetében másban kell keresni a gyenge eredmények okait. A csapatnak ugyanis igen jó anyagi háttere van, sőt, a tervezőcsapata sem rossz, de egyelőre nem elég csak számítógépen tesztelni az autókat. Öt-hat év múlva lehet, hogy eljutunk ide is, de egyelőre igen is szükség van a szélcsatornában való tesztetelésre.
Szüksége van a Forma-1-nek a Hispaniára vagy a Virginre?
– Mindegy, hogy van rá szüksége szakmailag. Engedélyt kaptak, átmentek a rostán, így ott a helyük, az más kérdés, hogy milyen minőséget tudnak képviselni.
Ha az eredményeket nézzük, akkor a Williams is ide sorolható lassan?
– Semmiképpen sem, hiszen a Forma-1 egyik legsikeresebb csapatáról van szó. Rossz évük van, minden csapat életében előfordulhat az ilyen évad. Nagy hátrányuk a mezőnyhöz képest, hogy nincs gyári motorszállítójuk. A Cosworth motorok pedig egymás közt szólva hagynak kívánni valót maguk után. A Renault érkezése komoly lendületet adhat a csapatnak anyagilag és teljesítményileg is.
A HRT alapítója Alonsóval is dolgozott együtt A Hispania Racing F1 Team, röviden HRT egy spanyol Formula–1-es csapat, 2010-től tagja a királykategória mezőnyének. Alapítója az egykori F1-es pilóta, Adrián Campos. 1998 óta 6 egyéni és 5 csapatgyőzelem fűződik a csapat nevéhez, az alsóbb formaautós kategóriák meghatározó istállója, a spanyol utánpótlás-nevelésben elévülhetetlen érdemei vannak, a különböző Formula–3-as szériák mellett versenyzőket foglalkoztatott a World Series by Renault-ban (korábbi nevén: World Series by Nissan) valamint a GP2-ben is. Alkalmazásában állt egyebek mellett Fernando Alonso, Marc Gené és Giorgio Pantano is. |
Megéri a tulajdonosoknak új csapatokat alapítani?
– Megéri, mert előbb vagy utóbb valaki úgyis megveszi a gyengébb csapatokat is. Ha belegondolunk, 60 millió dollárból el lehet indítani egy új csapatot, akkor meg 120 millió dollárért megéri eladni.
A kisebb csapatoknak ma van esélye arra, hogy a Red Bull magasságaiba érjenek? Ők is alulról jöttek.
– Ha három éven keresztül minden összejönne anyagi és fejlesztési téren is a Force Indiának és a Saubernek, akkor lehet, hogy élcsapattá tudnak válni a Forma-1-ben. Jó a technikájuk, az autó is egyben van, egyelőre viszont csak a középmezőnyben képesek helytállni.
Pintarics Balázs