Webberé az első kör a továbbfejlesztett Red Bull-lal
A Red Bull vezetői úgy döntöttek, hogy maradnak a jól bevált úton, és nem építenek új autót, hanem továbbfejlesztik a tavalyi világbajnok versenygépet. Adrian Newey főtervező szerint a csapat autói pusztán továbblépnek az evolúciójukban, így az idei gép az RB7-es alapjaira épül. Sőt Newey, aki korábban a Williams-szel és a McLarennel is szerzett világbajnoki címet, hozzátette, hogy ez már egy hosszabb folyamat, hiszen a vb-győztes autó az RB5-ösből alakult ki, az elmúlt három szezonban pedig az RB5, RB6 valamint az RB7 együtt összesen huszonhét futamot nyertek meg. Éppen ezért nem is csoda, hogy az istálló továbbra is a sikeres receptet követi, amely eddig kétszer vb-győzelmet eredményezett illetve, mellyel tavaly a legmegbízhatóbb versenygép címét is kiérdemelte a csapat. A 2011-es szezonban ugyanis egyetlen alakalommal sem esett ki az autó műszaki hibája miatt Vettel illetve Webber. A főtervező elárulta, hogy az új szabályok alapvetően nem befolyásolják az autó tervezését, csupán egyetlen egy előírás, a befújt diffúzorok tiltása okozhat némi fejtörést a Red Bullnak, a szakember véleménye azonban, hogy emiatt radikálisan nem kell megváltoztatni a versenygépet.
Az RB8-ast, mint a minap kiderült, elsőként nem a kétszeres vb-győztes Sebastian Vettel teszteli majd, hanem a tavaly és tavalyelőtt is harmadik helyen végző csapattársa, Mark Webber. Legalábbis ezt állítja a német Auto Motor und Sport újság. Az viszont biztos, hogy az új Red Bull majd február 7-én a spanyol jerezi pályán rendezett szezon előtti kollektív teszten debütál majd.
A Red Bull ma reggel hivatalosan is bejelentette korábbi felvetésünket, miszerint az idén Sebastien Buemi lesz a csapat harmadik számú pilótája. A Toro Rosso korábbi versenyzője mindezt úgy kommentálta, örül, hogy lehetőséget kap a Red Bull istállótól, bár a világbajnok csapat teszt- és tartalékpilótai posztját csupán a második legjobb dolognak tartja, hiszen szeretett volna rajthoz állni versenyzőként 2012-ben.