Webber uralta a monacói futamot, vezeti a vb-t
A biztonsági autó négyszer is tiszteletét tette a pályán, de ez sem zavarta meg Webbert, aki hatalmas tempót diktált, és egyszer sem adta ki a kezéből a vezetést. A második Sebastian Vettel lett végül, a dobogó harmadik fokára pedig a renault-s Robert Kubica állhatott fel. Megőrizte negyedik helyét Felipe Massa, mint ahogyan a McLarennel Lewis Hamilton is. Hatodik helyre jött fel az a boxból rajtoló Fernando Alonso végzett, akit az utolsó körben előzött meg a hétszeres világbajnok, ám a manővert szabálytalannak minősítették és visszasorolták Schumachert a 12. helyre. Hetedik helyezett Nico Rosberg lett így a Mercedes-szel, őt követte a nyolcadik helyen Adrian Sutil a Force Indiával, majd csapattársa Vitantonio Liuzzi, és az utolsó pontszerző pedig a Sébastien Buemi lett – Schumacher büntetését követően.
A versenyt mindösszesen csak 12-en fejezték be, Liuzzi után a két Toro Rosso futott be még.
A légkör
Monacóban kellemes idő fogadta a Formula 1 szerelmeseit, a pálya körül a levegő hőmérséklete 20°C-ig emelkedett a kezdés előtt, és az aszfalt hőmérséklete 38°C-os volt. Gyenge, déli szellő fújdogált, a páratartalom pedig 50% körül mozgott.
A pálya körül lehetett látni sok hírességet, többek között kilátogatott a Juventus játékosa Diego, de a filmszínész Michael Douglas is tiszteletét tette a pályán, vagy említhetném a "celebkiránynő" Paris Hiltont is, mint ahogyan az egész hétvége során jelen volt Flavio Briatore is.
A rajt
Mint ahogyan az már korábban kiderült, Fernando Alonso csak a mezőny után rajtolhatott el. A rajtot jól kapta el Webber, a harmadik helyről Vettel meg tudta előzni Robert Kubica-t, aki mellett majdnem elment Massa is. Sutil és Barrichello is jó rajtot vett, Button viszont visszaesett pár helyet. Már az első körben sárga zászló volt érvényben a pályán, be kellett küldeni a biztonsági autót (SC be), mivel az alagútban Nico Hülkenberg odacsapta a Williams-t a palánknak. Alonso eközben bement a boxba, a lágy keveréket rögtön leváltották a keményebbikre, és ezzel ő el is intézte kerékcserét a mai futamra, hiszen mindvégig kibírta a keményebbik abroncs, és ráadásul nem is vesztett sok időt vele. A harmadik körben Senna is bement a boxba, eközben Jenson Buttonnek füstölt el a motorja a Safety Car mögött autózva (mint később kiderült a felvezető körre úgy indult el, hogy rajta maradt a bal oldali légbeömlőn egy hűtőfedél, és túlmelegedett a motor), ezzel ő volt a második kieső ma. A biztonsági autó a hatodik körben jött ki a pályáról (SC ki).
Alonso menetelése, a boxkiállások
Alonso elkezdett felkapaszkodni a mezőnyre. Az első akadályt Di Grassi jelentette, aki mellett a 10. körben tudott elmenni, az alagútból kijövet fékezte ki, ezzel Alonso a 19. helyre jött fel. A következő versenyző Jarno Trulli volt, aki elég elegáns volt Alonsoval, őt is az alagút után előzte meg. 14. körben Alonso Glock mögé ért oda, vele sem szórakozott sokáig, őt is az alagútból kijövet előzte meg.
Ezzel Alonso már a 17. helyen autózott, és következett Heikki Kovalainen, aki mellett szintén az alagút után ment el a 17. körben. Alonso letudta a kis csapatokat, elég simán, pedig ahogyan láthattuk, tényleg alig lehet előzni ezen a pályán. Webber eközben ellépett csapattársától.
Az első boxkiállásra elég korán került sor, Lewis Hamilton ment a depoba a 18. körben, 5,4 másodpercig állt bent és kemény keveréket kapott a lágy helyett. Barrichello a hatodik helyen autózott a két Mercedes előtt, akiket szemlátomást feltartott. Az élmenők közül Massa volt a következő, aki kereket cserélt (20. kör, 5,0 másodperc, lágy helyett kemény). Közben Schumacher is bent volt a boxban és Barrichello is, egyszerre jöttek ki a pályáról, de Barrichellonál valamit elnézhettek, mert Schumacher előbb jött ki a boxból, pedig később ment be.
Rosberg előtt szabad volt az út, és elég jó tempót diktált, többször övé volt a leggyorsabb kör is. A 26. körben kijött a két Renault is. Kubica (4,9 másodperc, lágy helyett kemény), Petrov (6,7 másodperc, lágy helyett kemény). Rosberg továbbra is jó köröket futott, Vettel volt a következő az élmezőnyből, ő 23. körben jött ki (3,9 másodperc, lágy helyett kemény).
De la Rosa Sauberje a boxban lefulladt, az ő versenye is véget ért. A 24. körben Glock jobb hátsó kerekével van valami gond, úgy tűnt, hogy nem jól rögzítették, az alagút után félreállt, és ezzel ő is kiszállt a játékból. Rosberget továbbra is kint hagyták, de már közel sem ment olyan jó időket, mint korábban. A boxban a Virginnél és a Lotusnál is elszórakozták a dolgokat, alig tudták levenni és felrakni di Grassi és Trulli autójáról a kereket. A 29. körben végül kijött Rosberg is, akit feltehetően kicsit későn hívtak be a boxba, így nem tudott a csapattársa elé visszajönni.
A kerékcserék után Alonso a hatodik helyen autózott a Ferrarival.
Igen, még három Safety Car is volt
Petrovnak jobb hátsó defektje volt a 32. körben, de szerencsére be tudott menni a boxba és ki tudták cserélni azt. Még ebben a körben csapta oda Rubens Barrichello a Williams-ét a palánknak a hármas kanyarban, a veterán brazil pilóta szembeállt a mezőnnyel, sárga zászló mellett beküldték a biztonsági autót (SC be). Barrichello csúnya dolgot csinált, eldobta a kormányt, amit elvileg vissza kellene tenni. A kormányon mind a két HRT áthajtott. Egy kormány körülbelül 150 ezer font kerül, ami körülbelül 50 millió forintnak felel meg. Gyorsan kiemelték a Williams-t, a 34. körben a Safety Car elhagyta a pályát (SC ki). Előzés nem történt az újraindulás után. Ennek a Safety Carnak legkevésbé Webber örülhetett, aki az előnyét elvesztette Vettellel és Kubica-val szemben, azonban ahogyan tiszta kört tudott futni, újra kezdett ellógni a mezőnytől.
Hamiltonnak a 38. körben a csapatrádión szóltak, hogy vigyázzon az első fékekre, tekerjen a fékerőszabályozó gombon, vagy használja gyengébben a fékeket, mert azok túlmelegedhetnek. A biztonsági autó után nem szakad szét annyira a mezőny, de senki sem tudott előzési pontot találni, ahol esetleg el tudna menni az előtte autózón. Webber tovább gyorsul, ahogyan csökken az autók súlya, úgy javulnak a köridők is. A 42. körben az akkori 12. Jaime Alguersuari nem kapott még kört Webbertől.
A 43. körben újra beküldték a biztonsági autót (SC be), a kiírás szerint az egyik csatornafedéllel voltak gondok, ott ahol Barrichello falhoz csapta a Williams-ét. Két körrel később a Safety Car kiment a pályáról (SC ki), és nem derült ki, hogy mit néztek, vagy javítottak a pályamunkások.
Webber újra el tudott lépni a mezőnytől, mostani újraindulás után sem történt előzés. A 62. körben Senna és Kovalainen is kiállt a játékból, Kovalainennek a hidraulikájával lehettek gondok. Igazi izgalmakat csak az utolsó pár kör hozott, a 75. körben a Rascasse kanyarnál (célegyenesre rávezető) akart beférni Chandhok mellé a Lotus-szal Trulli, de összeért a két kerék, és Trulli áthajtott a HRT-n. A Safety Cart beküldték (SC be), szerencsére egyik pilótának sem esett baja. Úgy tűnt, hogy az utolsó körökben már nem is volt változni semmi, és Safety car mögött zárul a verseny, de a versenybírák úgy döntöttek, hogy az utolsó körben behívják a biztonsági autót (SC ki), így pár métert még meg tudtak tenni a pilóták és versenykörülmények között érhetett véget a Monacói Nagydíj.
A célegyenesre ráfordító kanyarban Alonso megcsúszott, és bebújt mellé Michael Schumacher, aki meg is tudta előzni a rajt-cél vonal előtt, ezzel megszerezve a hatodik helyet (szerk.: a manővert szabálytalannak minősítették a futam után).
A 2010-es Mónacói Nagydíj végeredménye (frissített):
Hely | N° | Vezető | Csapat | Kör | Idő/eltérés | Rajth. | Pont |
1 | 6 | Mark Webber | Red Bull | 78 | Győztes | 1 | 25 |
2 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 78 | +0.4 mp | 3 | 18 |
3 | 11 | Robert Kubica | Renault | 78 | +1.6 mp | 2 | 15 |
4 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 78 | +2.6 mp | 4 | 12 |
5 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 78 | +4.3 mp | 5 | 10 |
6 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 78 | +6.3 mp | 24 | 8 |
7 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 78 | +6.6 mp | 6 | 6 |
8 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 78 | +6.9 mp | 12 | 4 |
9 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 78 | +7.3 mp | 10 | 2 |
10 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 78 | +8.1 mp | 13 | 1 |
11 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 78 | +9.1 mp | 17 | |
12 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 78 | +25.7 mp | 7 | |
13 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 73 | +5 kör | 14 | |
14 | 20 | Karun Chandhok | Hispania | 70 | +8 kör | 23 | |
15 | 18 | Jarno Trulli | Lotus | 70 | +8 kör | 19 | |
Kiesett | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus | 58 | +20 kör | 18 | |
Kiesett | 21 | Bruno Senna | Hispania | 58 | +20 kör | 22 | |
Kiesett | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 30 | +48 kör | 9 | |
Kiesett | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | 26 | +52 kör | 16 | |
Kiesett | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 25 | +53 kör | 21 | |
Kiesett | 24 | Timo Glock | Virgin | 22 | +56 kör | 20 | |
Kiesett | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | 21 | +57 kör | 15 | |
Kiesett | 1 | Jenson Button | McLaren | 2 | +76 kör | 8 | |
Kiesett | 10 | Nico Hulkenberg | Williams | 0 | 11 |