Webber tekintélyt parancsolt, megnyerte a Brit Nagydíjat
Két héttel a hatalmas bukás után, és a jelenleg csapaton belül uralkodó kisebb zűrzavar mellett el sem képzelhetett volna ennél jobb eredményt. Második lett Lewis Hamilton a McLaren Mercedes-szel, míg a dobogó harmadik fokára nagy meglepetésre Nico Rosberg állhatott fel a Mercedes GP-vel. A negyedik helyen a 14. helyről rajtoló Jenson Button végzett, akit Barrichello követett a Williams-szel. Hatodik lett a Sauberrel Kamui Kobayashi, míg a hetedik helyen az utolsó helyről felzárkózó Sebastian Vettel végzett. Nyolcadik lett Sutil a Force Indiával, kilencedik helyen Michael Schumacher futott be, míg az utolsó pontszerző Nico Hülkenberg lett a másik Williams-szel.
A felvezető
Kellemes időben kezdődött a futam, ahol hazai pályán versenyezett két világbajnok is, mindketten a McLaren színeiben, azonban a vártnál gyengébben teljesítettek a tegnapi időmérőn így nem sok eséllyel szállnak majd harcba a győzelemért. 22°C volt a levegő, 35°C a pálya hőmérséklete, 46%-os páratartalom mellett 25 km/h-s nyugati szél fújt, ami igen erősnek mondható.
A rajt
Webber lerajtolta Vettelt, aki később ki is csúszott a pályáról, a német jobb defektet kapott. Massa és Kubica is jól rajtolt, Hamilton nagyon ráhajtott Webberre, nem akarta elengedni. Kubica a harmadik helyre jött fel, Rosberget az ötödik helyen Alonso követte.
Massa is defektet kapott, jobb hátsó kerékért jött be az az első kör végén, mint ahogyan Vettelnek is a jobb hátsó kereket cseréltek. Button a 14. helyről a nyolcadik helyre jött fel, a két Ferrari egymásnak ütközött, ezért kapott feltehetőleg defektet Massa.
Csak üldözik egymást
Hamilton a negyedik körben már szakadt le Webberről, de még mindig nem érezhette magát biztonságban az ausztrál. Továbbra is Kubica autózott a harmadik helyen, negyedik volt Rosberg, akit Alonso üldözött. A spanyol visszaesett a rajtnál, láthatóan gyorsabb, mint a Mercedes GP, de nem tudott egyenlőre támadási helyzetet kialakítani.
A Kubica-Rosberg-Alonso hármas után Barrichello kicsit leszakadva jött a hatodik helyen, míg a boxban álló Massa és Vettel az utolsó helyeken haladt. Webber eközben tovább növelte az előnyét, de még mindig csak 2 másodperccel vezetett Hamilton előtt. Egy körön tegnap nem voltak jók a McLarenek, de úgy tűnik a versenytempójuk nagyon jó.
Di Grassi a 11. körben beállt a boxba, valami gond volt a Virginnel. A sauberes Kobayashi a kilencedik helyen szépen tartotta a lépést Buttonnal, előttük Michael Schumacher autózott. Az első tíz helyezett kevesebb, mint 10 másodpercen belül volt, leszámítva Webbert, aki már több, mint 15 másodperces előnyre tett szert a harmadik helyen haladó Kubica-hoz képest.
Box, Box, Box
Michael Schumacher állt ki először a boxba, 4,3 másodpercet állt a boxban és tiszta pályára tudott visszajönni, di Grassit pedig betolták. Webber közeledett a csapattársa mögé, akit le is fog körözni. Alonso, Barrichello és Kobayashi is egyszerre állt be a boxba a 13. körben. Kobayashi Schumacher elé tudott visszajönni. Kubica egy körrel később látogatta meg a szerelőket, 4,2 másodpercet állt a boxban, és vissza tudott jönni Alonso elé.
Rosberg maradt kint tovább a Kubica-Rosberg-Alonso hármas közül, a 16. körben állt ki Sutillal és Petrovval együtt. Rosberg Kubica elé jött vissza, kifizetődött, hogy kint hagyta a csapat. Hamilton a 17. körben 4,6 másodpercig állt a boxban, a következő körben jött Webber is, aki 4,5 másodpercig állt a boxban és bőven Hamilton elé jött vissza.
A tempó megvan
Közben Alonso megelőzte Kubica-t azonban elhagyta a pályát előzés közben, így nem volt egészen szabályos – fej-fej mellett voltak-, de Alonso nem engedte vissza a lengyelt. Később csapatrádión panaszkodott mindkettő, leginkább egymásra.
A 20 körben Kubica alatt a Renault megadta magát, még annyi erő volt az autóban, hogy beguruljon a boxba. A 21. körben Button, Hülkenberg és Alguersuari még nem volt kint kerékcserén az első tízből. Button viszont már jött is a következő körben, hatodik helyre jött vissza, Alonso mögé.
A versenyfelügyelők a verseny 27. körében elkezdték vizsgálni az Alonso-Kubica esetet, és még abban a körben megkapta Alonso a boxutca-áthajtásos büntetést, amiért szabálytalanul előzött. Hülkenberg egy körrel később később állt be a boxba, egy körre rá pedig behívták a biztonsági autót, mivel korábban Pedro de la Rosa autójáról szakadtak le darabok (de la Rosa be is állt a boxba, a szerelők nekiálltak csinálni a hátsó szárnyat), amik veszélyes helyen voltak a pályán. Alonsonak a legrosszabbkor jött a büntetés, mivel nem "tölthették le" azt a Safety Car alatt.
A 30. kör végén elhagyta a pályát a biztonsági autó, Webber visszaverte Hamilton támadását, Alonso egyből jött a büntetést letölteni. A 32. körben a következő volt az állás: Webber és Hamilton mögött Rosberg jött a harmadik helyen, negyedik pedig Button volt a másik McLarennel. Sutil megelőzte Schumachert, Petrov pedig Hülkenberget támadta. Alonso a 16. helyen autózott, Vettel pedig elment Massa mellett.
Alonso elkezdett felkapaszkodni, Buemit előzte meg a 34. körben. Petrov mögött már Vettel autózott a 11. helyen, elérhető közelségbe került a pontszerzés. A biztonsági autó után nem szakadt el egymástól a mezőny. A negyedik Button és a 15. Alonso között 12 másodperc volt csak a különbség. Vettelnek sikerült megelőznie Petrovot és Hülkenberget is, így már a 9. helyen haladt, Alonso pedig Liuzzira tapadt rá.
A 40. körben Massa váratlan látogatást tett a boxban, kicsúszott a pályáról, és pont a boxbejárat elé érkezett meg, így ha már ott volt, ki is állt friss papucsokért. Vettel és Schumacher csatázott nagyot, Vettel megelőzte a hétszeres világbajnokot és már a 8. helyen volt. Petrov is kiállt a boxba új gumikért. Az élen továbbra sem történt változás, azonban az utolsó pontszerző helyeken izgalmas csaták alakultak ki.
Vettel a hetedik helyért támadta Sutilt, de a Red Bullon kezdtek elkopni a gumik. Alonso a 13. helyen 1 másodpercre volt Liuzzitól, de neki is kezdtek elhasználódni a gumijai. Alguersuari a 46. körben kicsúszott a sóderágyba, neki mára véget ért a verseny. Vettel még mindig küzdött Sutillal, és a másik Force Indiával Liuzzinak is a tükröt kellett néznie Alonso miatt. Alonso miután megelőzte Liuzzit defektet kapott, be kellett jönnie a boxba az 50. körben. Két kör volt már csak hátra, amikor a Sutil-Vettel-Schumacher-Hülkenberg négyes szépen egymásra talált a 7-8-9-10. helyen, Vettel egy körrel a vége előtt elment Sutil mellett, de Sutil nem hagyta magát, azonban nem tudott mit kezdeni Vettel-lel, aki két kanyarral később már nagyon elnyúlt. Webber befejezte az 52. körét, meglepetésre ő lett a futamgyőztes.
A 2010-es Brit Nagydíj végeredménye:
Hely. | # | Pilóta | Csapat | Körök | Idő | Rajthely | Pontok |
1 | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 52 | Győztes | 2 | 25 |
2 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 52 | +1.3 mp | 4 | 18 |
3 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 52 | +21.3 mp | 5 | 15 |
4 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 52 | +21.9 mp | 14 | 12 |
5 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 52 | +31.4 mp | 8 | 10 |
6 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 52 | +32.1 mp | 12 | 8 |
7 | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 52 | +36.7 mp | 1 | 6 |
8 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 52 | +40.9 mp | 11 | 4 |
9 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 52 | +41.5 mp | 10 | 2 |
10 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 52 | +42.0 mp | 13 | 1 |
11 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 52 | +42.4 mp | 20 | |
12 | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 52 | +47.6 mp | 16 | |
13 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 52 | +59.3 mp | 15 | |
14 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 52 | +62.3 mp | 3 | |
15 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 52 | +67.4 mp | 7 | |
16 | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 51 | +1 Kör | 21 | |
17 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 51 | +1 Kör | 18 | |
18 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 50 | +2 Kör | 19 | |
19 | 20 | Karun Chandhok | HRT-Cosworth | 50 | +2 Kör | 23 | |
20 | 21 | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth | 50 | +2 Kör | 24 | |
Kiesett | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 54 | +8 Kör | 17 | |
Kiesett | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 29 | +23 Kör | 9 | |
Kiesett | 11 | Robert Kubica | Renault | 19 | +33 Kör | 6 | |
Kiesett | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 9 | +43 Kör | 22 |
VB állás a futam után:
Hely. | Pilóta | Pont | Hely. | Csapat | Pont | |
1 | Lewis Hamilton | 145 | 1 | McLaren | 278 | |
2 | Jenson Button | 133 | 2 | Red Bull | 249 | |
3 | Mark Webber | 128 | 3 | Ferrari | 165 | |
4 | Sebastian Vettel | 121 | 4 | Mercedes | 126 | |
5 | Fernando Alonso | 98 | 5 | Renault | 89 | |
6 | Nico Rosberg | 90 | 6 | Force India | 47 | |
7 | Robert Kubica | 83 | 7 | Williams | 31 | |
8 | Felipe Massa | 67 | 8 | BMW Sauber | 15 | |
9 | Michael Schumacher | 36 | 9 | Toro Rosso | 10 | |
10 | Adrian Sutil | 35 | 10 | Lotus | 0 | |
11 | Rubens Barrichello | 29 | 11 | HRT | 0 | |
12 | Kamui Kobayashi | 15 | 12 | Virgin | 0 | |
13 | Vitantonio Liuzzi | 12 | ||||
14 | Sébastien Buemi | 7 | ||||
15 | Vitaly Petrov | 6 | ||||
16 | Jaime Alguersuari | 3 | ||||
17 | Nico Hülkenberg | 2 |