Forma 1 / Motorsport

Webber tekintélyt parancsolt, megnyerte a Brit Nagydíjat

Két héttel a hatalmas bukás után, és a jelenleg csapaton belül uralkodó kisebb zűrzavar mellett el sem képzelhetett volna ennél jobb eredményt. Második lett Lewis Hamilton a McLaren Mercedes-szel, míg a dobogó harmadik fokára nagy meglepetésre Nico Rosberg állhatott fel a Mercedes GP-vel. A negyedik helyen a 14. helyről rajtoló Jenson Button végzett, akit Barrichello követett a Williams-szel. Hatodik lett a Sauberrel Kamui Kobayashi, míg a hetedik helyen az utolsó helyről felzárkózó Sebastian Vettel végzett. Nyolcadik lett Sutil a Force Indiával, kilencedik helyen Michael Schumacher futott be, míg az utolsó pontszerző Nico Hülkenberg lett a másik Williams-szel.

A felvezető

Kellemes időben kezdődött a futam, ahol hazai pályán versenyezett két világbajnok is, mindketten a McLaren színeiben, azonban a vártnál gyengébben teljesítettek a tegnapi időmérőn így nem sok eséllyel szállnak majd harcba a győzelemért. 22°C volt a levegő, 35°C a pálya hőmérséklete, 46%-os páratartalom mellett 25 km/h-s nyugati szél fújt, ami igen erősnek mondható.

A rajt

Webber lerajtolta Vettelt, aki később ki is csúszott a pályáról, a német jobb defektet kapott. Massa és Kubica is jól rajtolt, Hamilton nagyon ráhajtott Webberre, nem akarta elengedni. Kubica a harmadik helyre jött fel, Rosberget az ötödik helyen Alonso követte.

Massa is defektet kapott, jobb hátsó kerékért jött be az az első kör végén, mint ahogyan Vettelnek is a jobb hátsó kereket cseréltek. Button a 14. helyről a nyolcadik helyre jött fel, a két Ferrari egymásnak ütközött, ezért kapott feltehetőleg defektet Massa.

Csak üldözik egymást

Hamilton a negyedik körben már szakadt le Webberről, de még mindig nem érezhette magát biztonságban az ausztrál. Továbbra is Kubica autózott a harmadik helyen, negyedik volt Rosberg, akit Alonso üldözött. A spanyol visszaesett a rajtnál, láthatóan gyorsabb, mint a Mercedes GP, de nem tudott egyenlőre támadási helyzetet kialakítani.

A Kubica-Rosberg-Alonso hármas után Barrichello kicsit leszakadva jött a hatodik helyen, míg a boxban álló Massa és Vettel az utolsó helyeken haladt. Webber eközben tovább növelte az előnyét, de még mindig csak 2 másodperccel vezetett Hamilton előtt. Egy körön tegnap nem voltak jók a McLarenek, de úgy tűnik a versenytempójuk nagyon jó.

Di Grassi a 11. körben beállt a boxba, valami gond volt a Virginnel. A sauberes Kobayashi a kilencedik helyen szépen tartotta a lépést Buttonnal, előttük Michael Schumacher autózott. Az első tíz helyezett kevesebb, mint 10 másodpercen belül volt, leszámítva Webbert, aki már több, mint 15 másodperces előnyre tett szert a harmadik helyen haladó Kubica-hoz képest.

Box, Box, Box

Michael Schumacher állt ki először a boxba, 4,3 másodpercet állt a boxban és tiszta pályára tudott visszajönni, di Grassit pedig betolták. Webber közeledett a csapattársa mögé, akit le is fog körözni. Alonso, Barrichello és Kobayashi is egyszerre állt be a boxba a 13. körben. Kobayashi Schumacher elé tudott visszajönni. Kubica egy körrel később látogatta meg a szerelőket, 4,2 másodpercet állt a boxban, és vissza tudott jönni Alonso elé.

Rosberg maradt kint tovább a Kubica-Rosberg-Alonso hármas közül, a 16. körben állt ki Sutillal és Petrovval együtt. Rosberg Kubica elé jött vissza, kifizetődött, hogy kint hagyta a csapat. Hamilton a 17. körben 4,6 másodpercig állt a boxban, a következő körben jött Webber is, aki 4,5 másodpercig állt a boxban és bőven Hamilton elé jött vissza.

A tempó megvan

Közben Alonso megelőzte Kubica-t azonban elhagyta a pályát előzés közben, így nem volt egészen szabályos – fej-fej mellett voltak-, de Alonso nem engedte vissza a lengyelt. Később csapatrádión panaszkodott mindkettő, leginkább egymásra.

A 20 körben Kubica alatt a Renault megadta magát, még annyi erő volt az autóban, hogy beguruljon a boxba. A 21. körben Button, Hülkenberg és Alguersuari még nem volt kint kerékcserén az első tízből. Button viszont már jött is a következő körben, hatodik helyre jött vissza, Alonso mögé.

A versenyfelügyelők a verseny 27. körében elkezdték vizsgálni az Alonso-Kubica esetet, és még abban a körben megkapta Alonso a boxutca-áthajtásos büntetést, amiért szabálytalanul előzött. Hülkenberg egy körrel később később állt be a boxba, egy körre rá pedig behívták a biztonsági autót, mivel korábban Pedro de la Rosa autójáról szakadtak le darabok (de la Rosa be is állt a boxba, a szerelők nekiálltak csinálni a hátsó szárnyat), amik veszélyes helyen voltak a pályán. Alonsonak a legrosszabbkor jött a büntetés, mivel nem "tölthették le" azt a Safety Car alatt.

A 30. kör végén elhagyta a pályát a biztonsági autó, Webber visszaverte Hamilton támadását, Alonso egyből jött a büntetést letölteni.  A 32. körben a következő volt az állás: Webber és Hamilton mögött Rosberg jött a harmadik helyen, negyedik pedig Button volt a másik McLarennel. Sutil megelőzte Schumachert, Petrov pedig Hülkenberget támadta. Alonso a 16. helyen autózott, Vettel pedig elment Massa mellett.

Alonso elkezdett felkapaszkodni, Buemit előzte meg a 34. körben. Petrov mögött már Vettel autózott a 11. helyen, elérhető közelségbe került a pontszerzés. A biztonsági autó után nem szakadt el egymástól a mezőny. A negyedik Button és a 15. Alonso között 12 másodperc volt csak a különbség. Vettelnek sikerült megelőznie Petrovot és Hülkenberget is, így már a 9. helyen haladt, Alonso pedig Liuzzira tapadt rá.

A 40. körben Massa váratlan látogatást tett a boxban, kicsúszott a pályáról, és pont a boxbejárat elé érkezett meg, így ha már ott volt, ki is állt friss papucsokért. Vettel és Schumacher csatázott nagyot, Vettel megelőzte a hétszeres világbajnokot és már a 8. helyen volt. Petrov is kiállt a boxba új gumikért.  Az élen továbbra sem történt változás, azonban az utolsó pontszerző helyeken izgalmas csaták alakultak ki.

Vettel a hetedik helyért támadta Sutilt, de a Red Bullon kezdtek elkopni a gumik. Alonso a 13. helyen 1 másodpercre volt Liuzzitól, de neki is kezdtek elhasználódni a gumijai. Alguersuari a 46. körben kicsúszott a sóderágyba, neki mára véget ért a verseny. Vettel még mindig küzdött Sutillal, és a másik Force Indiával Liuzzinak is a tükröt kellett néznie Alonso miatt. Alonso miután megelőzte Liuzzit defektet kapott, be kellett jönnie a boxba az 50. körben. Két kör volt már csak hátra, amikor a Sutil-Vettel-Schumacher-Hülkenberg négyes szépen egymásra talált a 7-8-9-10. helyen, Vettel egy körrel a vége előtt elment Sutil mellett, de Sutil nem hagyta magát, azonban nem tudott mit kezdeni Vettel-lel, aki két kanyarral később már nagyon elnyúlt. Webber befejezte az 52. körét, meglepetésre ő lett a futamgyőztes.

A 2010-es Brit Nagydíj végeredménye:

Hely. # Pilóta Csapat Körök Idő Rajthely Pontok
1 6 Mark Webber  RBR-Renault  52 Győztes 2 25
2 2 Lewis Hamilton  McLaren-Mercedes  52 +1.3 mp  4 18
3 4 Nico Rosberg  Mercedes GP  52 +21.3 mp  5 15
4 1 Jenson Button  McLaren-Mercedes  52 +21.9 mp  14 12
5 9 Rubens Barrichello  Williams-Cosworth  52 +31.4 mp  8 10
6 23 Kamui Kobayashi  BMW Sauber-Ferrari  52 +32.1 mp  12 8
7 5 Sebastian Vettel  RBR-Renault  52 +36.7 mp  1 6
8 14 Adrian Sutil  Force India-Mercedes  52 +40.9 mp  11 4
9 3 Michael Schumacher  Mercedes GP  52 +41.5 mp  10 2
10 10 Nico Hulkenberg  Williams-Cosworth  52 +42.0 mp  13 1
11 15 Vitantonio Liuzzi  Force India-Mercedes  52 +42.4 mp  20
12 16 Sebastien Buemi  STR-Ferrari  52 +47.6 mp  16
13 12 Vitaly Petrov  Renault  52 +59.3 mp  15
14 8 Fernando Alonso  Ferrari  52 +62.3 mp  3
15 7 Felipe Massa  Ferrari  52 +67.4 mp  7
16 18 Jarno Trulli  Lotus-Cosworth  51 +1 Kör  21
17 19 Heikki Kovalainen  Lotus-Cosworth  51 +1 Kör  18
18 24 Timo Glock  Virgin-Cosworth  50 +2 Kör  19
19 20 Karun Chandhok  HRT-Cosworth  50 +2 Kör  23
20 21 Sakon Yamamoto  HRT-Cosworth  50 +2 Kör  24
Kiesett  17 Jaime Alguersuari  STR-Ferrari  54 +8 Kör  17
Kiesett  22 Pedro de la Rosa  BMW Sauber-Ferrari  29 +23 Kör  9
Kiesett  11 Robert Kubica  Renault  19 +33 Kör  6
Kiesett  25 Lucas di Grassi  Virgin-Cosworth  9 +43 Kör  22


VB állás a futam után:

Hely. Pilóta Pont Hely. Csapat Pont
1 Lewis Hamilton 145 1 McLaren 278
2 Jenson Button 133 2 Red Bull 249
3 Mark Webber 128 3 Ferrari 165
4 Sebastian Vettel 121 4 Mercedes 126
5 Fernando Alonso 98 5 Renault 89
6 Nico Rosberg 90 6 Force India 47
7 Robert Kubica 83 7 Williams 31
8 Felipe Massa 67 8 BMW Sauber 15
9 Michael Schumacher 36 9 Toro Rosso 10
10 Adrian Sutil 35 10 Lotus 0
11 Rubens Barrichello 29 11 HRT 0
12 Kamui Kobayashi 15 12 Virgin 0
13 Vitantonio Liuzzi 12
14 Sébastien Buemi 7
15 Vitaly Petrov 6
16 Jaime Alguersuari 3
17 Nico Hülkenberg 2