Webber rajt-cél győzelmet aratott a Spanyol Nagydíjon
Fernando Alonso az utolsó körökben tudta megelőzni Sebastian Vettelt, akinek ki kellett állnia egy újbóli kerékcserére, majd Hamilton defektjét követően még egyet előrelépett és hazai közönség előtt felállhatott a dobogó második fokára. Vettelnek a fékekkel voltak gondjai, végül a második kerékcseréje után csak egy helyet esett vissza és Hamilton kiesésével visszaugrott a harmadik helyre. Michael Schumacher a boxban tudta megelőzni az előle induló Jenson Buttont, a 17. körtől végig tartotta őt, a negyedik helyet szerezte meg a mai napon. A tavalyi világbajnok a másik McLarennel csak az ötödik helyen végzett, míg Felipe Massa sem tudott sokat előrelépni, Schumacher és Button mögött a hatodik helyen ért célba. Hetedik helyen a tegnapi napon a Q3-ról éppen lemaradó Adrian Sutil végzett, míg a Renault-val Robert Kubica nyolcadikként haladt át rajt-célvonalon. Kubica mögött a Williams-szel Rubens Barrichello jött be, aki tegnap a 18. helyre kvalifikálta magát az időmérőn. Az utolsó pontszerző pedig – ugyancsak Hamilton kiesésének köszönhetően – a szintén hazai pályán versenyző Jaime Alguersuari lett.
A futam végig napos időben zajlott, a kezdés körül a levegő hőmérséklete 20°C, az aszfalt hőmérséklete 32°C volt. A páratartalom 50% körül mozgott, míg a tegnapihoz képest ma kissé erősebb szél fújdogált a pálya körül. Heikki Kovalainen a boxból rajtolt volna, de nem tudott elindulni.
Az első körben Bruno Senna beleszállt a gumifalba, ő kiszállni kényszerült a versenyből. Az első kör után az állás: Webber, Vettel, Hamilton, Alonso, Button, Schumacher, Massa, Sutil, Alguersuari és Kubica zárta az első tízet. A második körben de la Rosa defektet kapott sárga zászló volt érvényben a pályán.
Az első kerékcserékig
Az első körökben voltak igazi nagy csete-paték, Kobayashi az erősnek tűnő Sauberrel Trullit előzte meg, Barrichello a rajt után a 12. helyre jött fel. Az első hat kör után az állás: Webber, Vettel, Hamilton, Alonso, Button, Michael Schumacher, Button volt az első nyolc, ezeken a helyeken nem történt változás a rajthoz képest. A kilencedik helyen jött ekkor Sutil a Force Indiával, majd Alguersuari, Kubica, Rosberg, Barrichello, Hülkenberg, Liuzzi, Kobayashi és Petrov. Őket követték az újoncok: a 17 helyen Trulli, majd Glock, és Chandhok. Buemi volt az utolsó előtt, aki sokat csúszott vissza és a sort Di Grassi zárta.
Hamilton a harmadik helyen erős tempót diktált, nem szakadt le Vettelről. A németet biztatták, hogy változtasson a benzin-levegő keveréken, hogy nagyobb tempót tudjon diktálni. Webber eközben sorozatban futotta meg a leggyorsabb köröket, kezdett elnyúlni a többiektől. A 12. körben Buemi elkezdett felkapaszkodni, Glockot előzte meg.
Az első kerékcsere a 13. körben történt, Vitantonio Liuzzi volt a szerencsés, aki bejött a boxba (4,8 másodpercet állt a boxban, lágyabb helyett keményebb keveréket kapott). Két körrel később Schumacher (3,8 másodperc, lágy helyett kemény) és Massa (4,1 másodperc, lágy helyett kemény) is bejött. Eközben Alonsot láthattuk belső kamerából, hogy az F-csatorna működtetése közben milyen kézmozdulatokat kell tennie. A 15. körben még Rosberg is bejött új szett gumikért, de túl hamar engedték el, és nem tudták rögzíteni a jobb első gumit. Rosberg megállt időben, visszatolták, majd rögzítették a kerekeket. Ezzel körülbelül 5-8 másodpercet veszett a német, akinek itt ment el a futama.
Az a fránya szélárnyék Button folyamatosan támadta Schumachert, de nem talált előzési pontot, és felhúzták magukra Massa-t. A 22. körben de la Rosa kiállni kényszerült. A kerékcserék után az állás: Webber, Hamilton, Vettel, Alonso, Schumacher, Button, Massa, Sutil, Kubica, Barrichello volt az első tíz. A 11. helyen autózó Hülkenberget követte Alguersuari, majd Petrov, Kobayashi, Liuzzi, Buemi, Rosberg, Truuli, Chandhok és Di Grassi volt az utolsó. A 23. körben Buemit megbüntették, boxutca-áthajtásos büntetést kapott, amiért veszélyesen jött ki a boxból.
Buttont már 8 kör óta tartotta Schumacher, Massa egyre közelebb került hozzájuk. A 25. körben Chandhokot körözte le ez a hármas. Schumacher és Button simán elment a HRT mellett, Massa-t viszont nem tudta jó ütemben elengedni, kicsit belement a HRT hátuljába, és megsérült az első szárnya, de nem kellett lecserélnie azt. Eközben Sutil és Kubica is egymásra talált, de Kubica sem tudott elmenni Sutil mellett.
A 12.-13.-14. helyen autózók is egymásra találtak Hülkenberg, Petrov és Kobayashi személyében. Hülkenberg kijött Petrov elől a boxba, ezzel ő volt az első, aki kétszer is meglátogatta a boxot.
Webber a 36. körben már a 12. helyen auzózó pilótának is kört adott, eközben Rosberg is bejön második kerékcseréjére (4,1 másodperc, kemény helyett lágy).
Majdnem ez lett a vége
Rosberg a friss gumikkal hátulról próbált előre törni, sokáig Hülkenberggel küzdött. A 44. körben jártunk, amikor Massa ismét kezdett feljönni Schumacherre és Buttonre. Az 51. körben Rosbergnek végre sikerült kifékeznie és megelőznie Hülkenberget.
Az 55. körben Vettel kicsúszott a pályáról a harmadik helyről, úgy tűnt, hogy valami gondja van az autóval. Gyorsan ki is jött a boxba kereket cserélni, de mint később kiderült nem a gumik koptak el, hanem a fékekkel voltak gondok. A 66 körös futamból már csak 10 kör volt hátra, Vettel negyedik helyen autózott biztos távolságra az ötödik Schumachertől, és az utolsó körökben szinte csak a motorféket használhatta fékezés gyanánt, annyira elkoptak a fékbetétei.
Az utolsó meglepetés két körrel a vége előtt érte utol a mezőnyt, amikor Hamilton kapott egy bal első defektet és a gumifalba csapta a Mclarent, a második helyről állt ki, ezzel a többiek mind egyet előre ugrottak. Az utolsó körben Liuzzi Force Indiája is megállt.
A 2010-es évi Spanyol Nagydíj végeredménye:
Hely | N° | Vezető | Csapat | Kör | Idő/eltérés | Rajth. | Pont |
1 | 6 | Mark Webber | Red Bull | 66 | Győztes | 1 | 25 |
2 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 66 | +24.0 mp | 4 | 18 |
3 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 66 | +51.3 mp | 2 | 15 |
4 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 66 | +62.1 mp | 6 | 12 |
5 | 1 | Jenson Button | McLaren | 66 | +63.7 mp | 5 | 10 |
6 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 66 | +65.7 mp | 9 | 8 |
7 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 66 | +72.9 mp | 11 | 6 |
8 | 11 | Robert Kubica | Renault | 66 | +73.6 mp | 7 | 4 |
9 | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 65 | +1 kör | 17 | 2 |
10 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 65 | +1 kör | 15 | 1 |
11 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 65 | +1 kör | 19 | |
12 | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | 65 | +1 kör | 10 | |
13 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 65 | +1 kör | 8 | |
14 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 64 | +2 kör | 3 | |
15 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 64 | +2 kör | 16 | |
16 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams | 64 | +2 kör | 13 | |
17 | 18 | Jarno Trulli | Lotus | 63 | +3 kör | 18 | |
18 | 24 | Timo Glock | Virgin | 63 | +3 kör | 22 | |
19 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 62 | +4 kör | 23 | |
Kiesett | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 42 | +24 kör | 14 | |
Kiesett | 20 | Karun Chandhok | Hispania | 27 | +39 kör | 24 | |
Kiesett | 22 | Pedro de la Rosa | Sauber | 18 | +48 kör | 12 | |
Kiesett | 21 | Bruno Senna | Hispania | 0 | +66 kör | 21 | |
Kiesett | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus | 0 | +66 kör | 20 |