Szóval újra egy TJV és újra egy frissen elkészült HB A csatornából kifelé egyértelműen Alex új hajója volt a leggyorsabb. A keményebb taktikát választotta, tovább haladt nyugatnak, ezzel tulajdonképpen az érkező ciklon hátoldalán terveztek majd délre fordulni. Nem volt elég baj, hogy a taktikát az időjárás megfúrta, mert a ciklon veszített erejéből és más utat járt be mint számították, de még a hajó is ütközött. 20 cs sebességről nullázta le valami (feltehetően bálna) a keel-nek ütközve.
A két skipper a teljesen zárt cockpitben tartózkodott és megúszták kissebb sérülésekkel. A hajó viszont súlyosan károsodott. Mivel a ciklon elkerülte őket, így a lógó keel-t levágtak és az igen távoli Kanári-szigetekig lecsorogtak így.
Szinte újból a 4 évvel azelőtti forgatókönyv Következhetett a jelentős javítás és a megerősítés. Az új HB hajónak van a legmélyebben a súlypontja, ezzel igyekeztek a stabilitást növelni. Ezt a javítás során még extrán megerősítettek.
Ugyanis repülő módban a hullám tulajdonképpen a hajó aljára csapódik, és mondjuk 30 cs sebességnél ez egy óriási erőhatás, nem beszélve a váratlan leesésekről. Kikísérleteztek egy ultrahangos riasztó rendszert bálnáknak, melyet a bulba-ba süllyesztettek és bekapcsoláskor az állatok már messziről érzékelik a számukra szokatlanul gyorsan érkező veszélyt.
Szereltek az árbocra egy olyan térfigyelő kamera rendszert, mely folyamatosan pásztázza a víz felszínét, azonosítatlan tárgyakat keresve és ha az bármit jelez akkor a skippert azonnal riasztja. Ezeket az újdonságokat Alex csapat megosztotta az IMOCA tanáccsal és a VG versenyre több csapat is rendelkezik ezekkel az eszközökkel.
A hajó elkészült az Észak-Atlanti verseny indulására, de Alex csapata bölcsen, nem rohant a versenyre. Inkább egyedül készült és teljesítette a 2000 tmf kvalifikációs távot. Jó lett volna látni mit tud az új Hugo Boss, azonos takkon a többiekkel. Miben jobb és esetleg miben gyengébb mint ellenfelei. Ezek megmaradtak a VG izgalmas indulására.
Fotó: facebook/Alex Thomson Racing
Egészen biztos, hogy az új Hugo Boss hajó nagyon gyors lesz.
Az is biztos, hogy az előnyt a lehető leghamarabb igyekszik majd megszerezni, de taktikailag ez egy nagyon hosszú verseny és a nézők is láthatták, hogy a különböző hajóknak más-más erősségük, erényük van Váltózatlanul 8 vitorlát lehet vinni, amiből az egyik a kötelező viharfock, melyet szinte sosem használnak.
Nagyon sok múlik azon, hogy ki milyen vitorlákat pakol be a versenyre és azokra mennyire tud vigyázni, úgy hogy közben a maxot tolja neki. Ezek a hajók nagyon gyorsak, ha az adott szélben a legjobb beállításon tudnak menni, de ha ez nem megvalósító bármely okból, akkor nem 1 cs sebességkülönbség veszteség jön létre, hanem akár 4-5 cs-vel is lassabb lehet.
Amiben a versenytárs maris felzárkózik. Az Imoca-ban eddig úgy 300 tmf távon kívül érezték magukat viszonylag biztonságban a másik hajótól a skipperek, az úgy 1 napi táv. A legújabb hajókkal versenyzők most azt állítják, hogy 500 tmf előny is elfogyhat nagyon hamar. Tehát a feszültség és azzal együtt a hajtás, a versenyszellem, az eddigiektől is erősebb lesz.
Nem várható az új hajók között akkora különbség, hogy egymástól könnyen eltávolodjanak. Sok jó döntésre van szükség egy biztonságosnak nevezhető előny kiépítéshez és mint tudjuk ezen a versenyen nincs nagy előny, mert bármikor történhet nagy baj! Sűrű mezőnyre, gyakori váltásokra számíthatunk elől és a mezőny többi részén is.
Fotó: facebook/Alex Thomson Racing
Egyértelműen az a célja mindenkinek, hogy az elején nem alszik amíg csak bírja és pontosan vitorlázik. Majd úgy a 2. nap után kezd el rövid alvásokat. Amit próbálnak 20-40 percre redukálni és aztán azt a megfelelő ritmusban ismételni. Időjárás, útvonalterv, előkészítés, változtatás, ellenőrzés, evés és ha minden rendben akkor egy gyors alvás …..
Mindenki tudja, hogy aki elsőnek ér délre és kapaszkodik bele az uralkodó szélirányba, amely bőszéllel támogatja a hajók repülését, az majd jóval nagyobb előnyre tehet szert. Egyesek arra számítanak, hogy egy időjárási zóna előtt haladva, azt jól elkapva és megvitorlázva, folyamatosan tudnak majd haladni a széllel, nem csúsznak ki belőle Szóval, ha valaki egy ilyet elkap és a mögötte lévő abból kimarad, na akkor az lehet olyan ami már utána nagy előnynek nevezhető.
Nyilvánvalóan ez a célja Alexnek is, leérni annyira elől, akkora előnnyel, hogy mögötte már másik szélbe kerüljenek a többiek, lehetőleg mindenki. Alex azt nyilatkozta, hogy szerinte 67 nap alatt teljesíthető a VG. Push, push …. !!!!
Borítókép: facebook/Alex Thomson Racing
Forrás: Wikipedia