Forma 1 / Motorsport

Villeneuve: nincs értelme álhangot kreálni

""

A sok év eleji kritika után a csapatok az FIA-val egyetértésben arról állapodtak meg, hogy igyekeznek tenni az idén bevezetett V6-os turbómotorok hangerejének növeléséért. Noha a a Mercedes-istálló a barcelonai tesztet követően félretette az e célból megalkotott, meglehetősen bizarrul kinéző trombitakipufogóját, az érintettek a háttérben tovább dolgoznak a problémán. Az Autosport értesülése szerint a silverstone-i futamot követő kétnapos teszten valamely csapat újabb, ikerkipufogós megoldást visz majd pályára, mely várakozásuk szerint hatékonyabb lesz.

Az 1997-es világbajnok, manapság tévés kommentátorként is tevékenykedő Jacques Villeneuve szerint a résztvevők tévúton járnak, a probléma ugyanis nem a motorhangokkal, hanem a motorok teljesítményével van. „Nekem mindegy, milyen a hangjuk – mindaddig, míg a versenyek jók. Már sok futamot láttam úgy, hogy a hangot levettem… Véleményem szerint itt nem az a gond, hogy az új turbók halkak. De ezáltal olyan benyomást keltenek, mintha nem lennének elég erősek – és ez itt a nagy probléma” – fogalmazott a Motorline című lapnak 1997 bajnoka.

„A nyolcvanas évek motorjai sem voltak valami hangosak, mégis, ha megnézzük azokat az autókat, vibrált körülöttük a levegő, érezted rajtuk az erőt. A mostani autóknál az embernek az az érzése, hogy nincs is bennük elég lóerő. Itt tehát nem a hangerővel van a baj.”

„Fel kell tenni a kérdést, mi nem stimmel. A válasz: a motor. Szerintem most annak sincs semmi értelme, ha egy álhangot kreálnak hozzá. Semmit sem ér, ha hangosabbá teszik az autókat, ha az egészet mesterségesen érik el. Véleményem szerint jó versenyeket látunk, de a szabályok egyszerűen nem Forma–1-es szintűek” – fejtette ki véleményét Villeneuve.

Majd elárulta, milyen megoldást javasolna. „Lazítani kéne a motorformulán. Én 1200 lóerőre szavaznék, az én motorom ezáltal sokkal valóságosabb lenne” – zárta gondolatát a kanadai.