Vettel: tovább dolgozunk – pénteki nyilatkozatok
Sebastian Vettel és a Red Bull RB8-as az Indiai Nagydíjon is megállíthatatlan volt, ahol a bajnoki ponttáblázat első helyén álló címvédő világbajnoknak pénteken mindkét szabadedzést sikerült megnyernie, míg a csapat örömét az is növelte, hogy a második szabadedzésen Vettel mögött, a 2. helyen a csapat ausztrál pilótája, Mark Webber végzett. Az első tréningről itt olvashatsz, a második edzés eseményeiről pedig itt.
Sebastian Vettel: „A pénteki nap mindig nehéz, mert nagyon sok dolgot meg kell változtatni. A pálya fejlődése egészen jelentős volt ma, kezdetben még nagyon poros volt, de körről-körre javult, ezért nem lennék meglepve, ha holnap a sorrend más lenne, de nekünk volt már rosszabb pénteki napunk is, ezért én elégedett vagyok. Csak továbbra is dolgoznunk kell egy kicsit javulva az éjszaka folyamán.”
Mark Webber: „Egészen jól ment ma. Volt egy elfékezésem az 1-es kanyarban, amit elkerülhettem volna, de ettől még nem volt vége a világnak. De a lényeg az, hogy sikerült megértenünk a lágy keveréket a rövid és a hosszú etapok alatt is. Majd meglátjuk, hogy mennyit is tudunk még javítani az autón, mert te mindig tudsz rajta valamit még javítani. A csapat azonban hihetetlenül motivált, akárcsak a pilótái.”
Lewis Hamilton szeretné, ha gyorsulnának picit, de összességében elégedett volt a pénteki nappal:
"Egészen pozitív nap volt – legalábbis az én garázsomban. Az autó jó volt, de nem volt könnyű a legjobbat kihozni a gumikból. Nem vagyunk még elég gyorsak, de a gumi tartóssága és hosszú távú sebességünk egészen jónak tűnik. Tény, nagyon elégedett voltam a hosszabb etapokkal. Ha ebben az irányban folytatjuk, erősek lehetünk a versenyen. Azt hiszem, talán elég gyorsak vagyunk a harmadik, vagy negyedik hely megszerzéséhez az időmérő edzésen, de a pole pozícióra hajtunk, keményen kell dolgozni a fejlesztésen éjszaka. Úgy tűnik, ismét szoros verseny lesz."
Jenson Button reméli, hogy csapata megoldja a sebességváltó körüli problémákat:
"Nem volt egy tökéletes nap. Az első szabadedzésen a köridők rendben voltak, de nem tudtuk a második szabadedzésen a lágy keveréket munkára fogni – talán ez a hőmérséklettől is függött. Majd sebességváltó problémám volt délután a hosszú etap alatt. A csapat még vizsgálja a helyzetet – remélhetőleg holnapra megoldja. Azt hiszem, Lewis hosszú távú sebessége ígéretesnek tűnik. Még néhány tizeddel el vagyunk maradva a leggyorsabb autóktól, de azt hiszem, hosszú etapokon sokkal versenyképesebbek vagyunk, mint a rövideken, ahol szenvedünk a gumikkal. Szerencsére ezen a pályán jól lehet előzni, de célunk természetesen, hogy a rajtrácson a legelőrébb tudjunk kerülni."
Fernando Alonso először kritizálta élesen csapatát köszönhetően annak, hogy az elmúlt futamokon a Ferrari egyértelműen lemaradt a fejlesztési versenyben a Red Bullal szemben.
„Amíg más csapatok nem nagyon beszélnek, de mégis sok fejlesztést hoznak” – nyilatkozta Alonso a német RTL-nek. – „Addig mi sokat beszélünk és nagyon kevés fejlesztésünk van.”
A hírek szerint a Ferrari számára komoly gondot jelent, hogy szélcsatornájuk pontatlansága miatt az elmúlt futamokra készített fejlesztéseik nagy része egyszerűen nem működött a pályán. Ez azonban azt jelenti, hogy Alonsónak jelenleg nincs olyan autója, amivel felvehetné a harcot Sebastian Vettellel.
„Javulnunk kell a Red Bullhoz képest, de elérni azt, amit ők csinálnak az lehetetlen” – nyilatkozta Alonso az El Pais-nak. – „Nem törekedhetünk arra, hogy a miénk legyen a leggyorsabb autó. A szavak haszontalanok, de mi sokat beszélünk kedden, szerdán, csütörtökön azokról az új alkatrészekről, amiket magunkkal viszünk minden egyes pályára, de nagyon sok olyan pénteki napunk volt, amikor a szavak semmit sem értek.”
A Williams aerodinamikai kiértékelést végzett, a gumikkal és a beállításon dolgozott. A második szabadedzésen hosszabb etapokat teljesített. Bruno Senna szerint eredményes napot zártak Indiában:
"Keményen dolgoztunk, hogy az optimális beállítást érjük el ma az autóval, így számos dolgot kipróbáltunk, hogy a megfelelő egyensúly meglegyen a második szabadedzésen. Az egész nap nagyon eredményes volt és elvégeztük a tervezett munkát. Most a beállítás javítására kell koncentrálnunk az időmérő edzés előtt."
Pastor Maldonado az elvégzett munka mennyiségében bízik:
"A mai napon az időmérő edzés szimuláció során sebesség nem volt olyan, mint szerettük volna, így ezen keményen kell dolgozni és kielemezni, mit tehetünk az egy körös sebességgel, hogyan juthatunk a harmadik etapba. Hosszabb távon erősek vagyunk, ahogy az egész évben, ez bíztató a versenyre nézve."
A Mercedes csapat pilótái 123 kör megtétele után Nico Rosberg, Michael Schumacher sorrendben a 4. és a 13. helyen zárták a pénteki második szabadedzést, ahol az idők még jelentős 0.5-0.8 másodperccel maradnak el a tavalyi első két szabadedzés eredményétől.
Nico Rosberg: „Sokat tanultunk a két szabadedzésen ma, és találtunk néhány jó beállítási irányelvet, ezért ez egy jó nap volt. A 4. hely nem a mi reális pozíciónk, de én biztos vagyok benne, hogy most egy kicsit jobb helyzetben vagyunk, mint amilyenben az előző két futamon voltunk.”
Michael Schumacher: „Két olyan szabadedzésünk volt, ahol elsősorban a hosszú etapokon dolgoztunk és a teljesítményünk megfelelő lett a nap végére. Az autó egyensúlya rendben van, különösen az első szektor lassú kanyarjaiban, ez pedig megerősítette azt a teljesítményt, amit mi vártunk ettől a pálya karakterisztikától. A lágy abroncsokon azonban nem igazán tudtam összerakni egy kört, de meg van az az alapunk, amire építhetünk a hétvége hátralévő részében.”
Ross Brawn, csapatvezető: „A munka tekintetében ma egy nagyon erős napunk volt, ahol végrehajtottuk az eltervezett programunkat. Mi az autó egyensúlyára összpontosítottunk elsősorban, ami nagyon jó volt a két szabadedzés alatt. Az abroncsok nagyon kiegyensúlyozottak itt, de azért még van fejlődési lehetőség az autóban, de mi egészen jó formában vagyunk ezen a hétvégén.”