Egyéb

Verstappen még finomítana egy két dolgon az autóján

Kép forrása: Tóth Zsombor/Sport365

Max Verstappen jobb egyensúlyra törekszik a Red Bulljával, miközben igyekszik túllépni a Belga Nagydíjra kapott rajtbüntetésén.

Verstappen 10 rajthelyes hátrasorolást kap Spában. Mindezt azért, mert a szezonban már az ötödik belső égésű motorját szerelik be a címvédő autójába. Ez azt jelenti, hogy a legjobb esetben is csak a 11. helyről indulhat.

A Red Bull 2022-ben és 2023-ban is bevállalta a rajtbüntetést Spában Verstappennel. A holland mindkét futamot megnyerte, de mint mindig, most is nehéznek bizonyulnak a kompromisszumok Spában.

Verstappen a két szabadedzésen az első és a harmadik helyen végzett, a második edzésen pedig a McLaren párosától kapott ki. Spában az autók alacsony leszorítóerőt igényelnek az egyes és a hármas szektorban, de magas leszorítóerőt a kettes szektor nagytempójú kanyarjaihoz.

Ezt az optimális kompromisszumot keresi Verstappen még mindig, a várhatóan esős időmérő előtt.

„Elég sok mindent kipróbáltunk. Van az egyes és a hármas szektor, ahol a végsebességre vágysz, és egy nagyon hosszú kettes szektor, ahol szükséged van a kanyarsebességre” – mondta Verstappen.

„Szóval nagyon nehéz megtalálni a megfelelő egyensúlyt. Most már vannak adataink, amelyeket elemezhetünk. Azt hiszem, pozitívan kezdtük a napot. A második edzés egy kicsit gyengébb volt, szóval van néhány dolog, amit meg kell néznünk, különösen azért, mert változtattunk néhány dolgon” – folytatta.

„Egy kicsit hátrébb fogunk rajtolni a büntetés miatt, mert motort cseréltünk, szóval még optimalizálnunk kell néhány dolgot” – értékelt a holland címvédő.