Verstappen hálás Hamiltonnak a fájdalmas időmérő után Las Vegasban
Max Verstappen hálás volt Lewis Hamiltonnak, amiért nem tudott mérvadó Q3-as kört futni a Las Vegas-i Nagydíj időmérőjén, miután egy "fájdalmas" edzésen vett részt.
Verstapennek – akinek Norris előtt kell végeznie, hogy megszerezze negyedik egymást követő világbajnoki címét – az ötödik helyet sikerült megszereznie az időmérőn.
Ugyanakkor a gyakorlatokon és az időmérő első két szakaszában úgy tűnt, Hamilton Mercedeséhez képest hátrányban van.
Hamilton mindkét Q3-as körében hibázott, így a 10. helyre szorult, míg csapattársa, George Russell megszerezte a pole pozíciót. Verstappen Norris előtt végzett, így a két bajnoki rivális a harmadik sorból rajtolhat.
Nehéz hétvégéje van a Red Bullnak, miközben a figyelem középpontjában a hátsó szárnyuk állt.
Red Bull has had to cut chunks out of the RB20 rear wing in Las Vegas 👀
Will it be enough to turn the team’s F1 weekend around? 🤔 pic.twitter.com/xc717NX8Tj
— Crash.net – Formula 1 (@CRASH_NET_F1) November 23, 2024
Az autóval kapcsolatos lépéseket tettek annak érdekében, hogy csökkentsék az ellenállást, amely túl nagy volt a közel 1,2 mérföld hosszú egyenes szakaszon.
Verstappen visszatekintve elmondta, hogy hálás Hamilton hibáiért, amelyek miatt egy hellyel előrébb kerülhetett a rajtrácson: „Tudjuk, hogy a szárnyunkkal természetesen veszítünk a végsebességből, különösen, ha a DRS nyitva van. Ez egyfajta hátrány, ezzel tisztában vagyunk” – mondta a média képviselőinek, köztük a RacingNews365-nek.
„Ez olyasmi, amivel egy ilyen pályán, mint ez vagy Monza, együtt kell élnünk. De ezen kívül úgy éreztem, hogy a gumikat is nehezen tudjuk a megfelelő működési tartományba hozni – és a lehető legtöbbet kihoztuk abból, amink volt, és egy kis szerencsénk is volt azzal, hogy Lewis nem futott kört, különben a 6. helyen végeztünk volna.”
🇺🇸🗣️ | Max says it’s a question mark over tyre behaviours tomorrow
„I think tomorrow the wing hopefully will be a little bit more normal because you don’t use DRS every lap.
It’s a bit of a question mark, how the tyres are going to behave, at least for my side, both of my long… pic.twitter.com/c81q4yFHpf
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) November 23, 2024
„Csapatként optimalizáltunk, de még mindig túl lassúak vagyunk, ennek a fele az egyeneseken megy el. A szárny nem a leghatékonyabb, de remélhetőleg a DRS segítségével, amikor közel vagyunk egymáshoz, valamivel jobb lehet. Azonban amikor csökkented a DRS hatását, kisebb lesz a DRS előnye – és ez fájdalmas az időmérőn.”
„Ez nehéz lesz, de remélhetőleg a gumikopás szempontjából tisztességesek leszünk, mivel tettünk néhány változtatást, amelyek segíthetik a gumik teljesítményét” – bizakodott a világbajnoki cím legfőbb várományosa.