Forma 1 / Motorsport

Verstappen felvázolta az F1 egyik égető problémáját

Kép forrása: Tóth Zsombor/Sport365

Max Verstappen imád esőben versenyezni, de még ő is elismeri, hogy az F1-nek gondjai vannak a vegyes időjárási körülmények kezelésével a jelenlegi autókkal.

A négyszeres világbajnok Verstappen kiemelte, hogy a Forma-1 egy „bonyolult” problémával néz szembe, amikor az esős versenyekről van szó.

Különösen a Belga Nagydíjon adott hangot a véleményének, miután a futam rajtját hosszú késés előzte meg a váltakozó esőzések miatt.

Spa-Francorchamps-ban a rajtrács előtti felvezető kör alatt piros zászlót lengettek a rossz látási viszonyok miatt, ami több mint egy órás késést eredményezett.

A holland szerint az F1 „túl óvatos” volt Belgiumban, mivel a késés hosszúsága miatt a verseny végül gyakorlatilag száraz körülmények között zajlott le.

Az eső 2025-ben különösen kihívást jelentett a sport számára, főleg azért, mert a nagyobb gumik jelentősebb vízfelverődést okoznak. Ezt Silverstone-ban is tapasztalhattuk, ahol az esős időjárás káoszt okozott.

Verstappen szerint a Brit Nagydíj szinte már veszélyes volt, míg Belgiumban túlzott volt az óvatosság.

Elismeri, hogy az esős körülmények milyen kihívásokat jelentenek az F1-ben – különösen a versenyzők eltérő véleményei miatt –, de úgy véli, hogy a pilóták maguk is többet tehetnének az esős futamok biztonságosabbá tételéért.

Fotó: Tóth Zsombor/Sport365

Amikor Magyarországon arról kérdezték, hogyan lehetne javítani a látási viszonyokat esős körülmények között, Verstappen a RacingNews365-nek és más kiválasztott médiumoknak így nyilatkozott:

„Nos, az idei autóval már nem sok mindent lehet tenni. Már most is hatalmas vízfelverődést generál a diffúzor. Sokkal nagyobb a vízfüggöny, mint a régebbi autóknál. A nagy gumik miatt is sok víz kerül a levegőbe. Szóval igen, ezt mondtam Spa után” – kezdte a holland.

„Silverstone valószínűleg a határon volt, ott egy kicsit óvatosabbnak kellett lenni. De Spa szerintem túl óvatos volt. Másrészt, amikor sok a vízfelverődés és nem látni jól, akkor el lehet venni a gázt, és nagyobb távolságot tartani, ha nem vagy biztos abban, hogy merre mész” – tette hozzá Verstappen.

„Ez legtöbbször az oka a nagy baleseteknek is: amikor az emberek nem lassítanak, mert nem látnak jól, de alapvetően nyomják tovább gázt, mert azt hiszik, hogy az előttük vagy mögöttük lévők is így tesznek” – hívta fel rá a figyelmet a címvédő.

„De igen, bonyolult. Lesznek versenyzők, akik az ellenkezőjét mondják annak, amit én mondok, és ez rendben van. Mindenkinek megvan a saját véleménye” – zárta gondolatait Verstappen.