Ezt látod élőbenForma 1 / MotorsportKosártól a pakkigOlimpia 2016Sportműsor

Váratlan fordulat: mégis tovább bővülhet az F1 mezőnye

Kép forrása: Tóth Zsombor/Sport365

Úgy tűnik, hogy az F1-es mezőny 2026-tól kezdve egy 11. csapattal bővül, a releváns felek ugyanis állítólag megállapodásra jutottak.

RacingNews365 és a Formula.hu információi szerint az F1 várhatóan az új szabályozási ciklus kezdetén, 2026-ban üdvözli az új csapatot, hivatalos bejelentés pedig hamarosan várható.

Ez valószínűleg az Andretti-projekt folytatása lesz. Azonban az új csapat végleges neve még nem ismert, bár úgy tűnik, hogy a General Motors nagyobb szerepet vállal benne.

Így tehát az eddig jól dokumentált ellenállás ellenére az F1 beleegyezett a paddock bővítésébe, és egy második amerikai csapat érkezésébe.

Korábban, 2024-ben a RacingNews365 arról számolt be, hogy Andretti negatív megítélése problémát jelentett az F1 számára.

Andretti volt az egyetlen csapat, amely sikeresen teljesítette az FIA érdeklődési folyamatát, és továbbjutott az F1-hez, ahol az FOM-nak volt végső döntési joga.

A csatlakozási kérelmet azonban akkoriban elutasították, az F1 különböző pontokon kifogásolta az Andretti által benyújtott pályázatot. Az egyik vitás pont az volt, hogy a csapat 2026-ra tervezte a rajtot, ami azt jelentette, hogy legalább két szezonon át ügyfélcsapatként kellett volna működniük, mielőtt teljes gyári státuszt értek volna el a General Motors égisze alatt, Cadillac néven.

Az F1 engedményt tett, és jelezte, hogy a 2028-as csatlakozási kérelmet másként kezelhetik.

A kudarc ellenére Andretti nem hátrált meg, és teljes erőbedobással dolgozott a háttérben, hogy felkészüljön a 2026-os indulásra. Mostanra sikerült elérnie ezt a célt, miközben továbbra is a 2028-as gyári csapat státuszt célozza meg.

Nem egyértelmű, hogy ki fogja szállítani az erőforrásokat a csapat számára az első két szezonban, de a jelenlegi F1-es megállapodások értelmében valószínűleg vagy a Ferrari, vagy a Honda lesz a beszállító. Az Audi és a Red Bull Powertrains mentesül ez alól, mivel 2026-ban új erőforrás-szolgáltatóként érkeznek.

A General Motors 2023-ban 171 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami hatalmas vállalattá teszi az amerikai piacon. Ezért az F1 számára jó hír, hogy mostanra nagyobb a bizonyosság a csapat 2026-os belépése kapcsán, és hogy 2028-tól erőforrás-szolgáltatóvá válik.

A General Motors/Cadillac az eredeti elutasítás ellenére is aktív maradt, és az elmúlt hónapokban folytatta a 2026-os motor fejlesztését.

Mivel a Renault 2026-tól távozik az F1-ből, a General Motors érkezése erősíti majd az erőforrás-szolgáltatók számát a szériában.