Újra lesz Forma-1-es futam Mexikóban
Már tavaly felvetődött a Mexikói Nagydíj visszatérésének lehetősége, sőt, a futam tervezett helyszíne, az Autódromo Hermanos Rodríguez az előzetes (2014-re vonatkozó) versenynaptárban is helyet kapott. Később azonban kikerült a menetrendből, miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting egy látogatás után egyértelművé tette, hogy a pálya komoly felújításra szorul. A Reforma című helyi újság viszont kedden megszellőztette, hogy a száguldó cirkusz mégis visszatérhet a latin-amerikai országba, miután a szervezők megegyeztek Ecclestone-nal – olvasható a telesport.hu-n.
A 83 éves brit üzletember most a Forbes című amerikai üzleti magazinnak nyilatkozva megerősítette, hogy szerződést kötött a mexikói futam rendezőivel. A futamrendezés gondolata attól a Tavo Hellmundtól származik, aki korábban az Amerikai Nagydíj főszervezőjeként dolgozott, azaz segített tető alá hozni az ország Forma-1-es visszatérését. A projektben a világ leggazdagabb emberének tartott Carlos Slim Helú és fia, az FIA szenátusi tagjaként is dolgozó Carlos Slim Domit is közreműködik. Ők a Telmex nevű kommunikációs cégen keresztül hosszú évek óta támogatják Mexikó két jelenlegi Forma-1-es versenyzőjének (Sergio Pérez és Esteban Gutiérrez) pályafutását.
A Pitpass információi szerint a futam rendezési díja nagyjából 30 millió dollár lesz (a Forbes ezen adat említésekor megjegyzi, hogy becsléseik szerint Slim vagyona megközelítőleg 80 milliárd dollár). A Mexikói Nagydíj várhatóan a 2015-ös évad végén kerül megrendezésre az amerikai megmérettetés előtt vagy után. Az ország eddig tizenöt alkalommal látta vendégül a királykategória mezőnyét; első ízben 1963 és 1970, majd egy hosszabb kihagyás után 1986 és 1992 között. Az utolsó Mexikói Nagydíjat Nigel Mansell nyerte az akkoriban világverőnek számító Williams-Renault volánja mögött, második Riccardo Patrese, harmadik Michael Schumacher lett.
A korábbi hírek alapján 2015-ben nemcsak Mexikó visszatérése miatt változik a világbajnokság menetrendje, jövőre ugyanis Azerbajdzsán is Forma-1-es versenyt rendezhet. A dolog jelenlegi állása szerint tehát mindenképpen növekedik a megmérettetések száma, noha Ecclestone korábban több alkalommal is egyértelművé tette, hogy 2015-ben sem lesz húsznál több viadal. Ehhez képest a két említett helyszín mellett Franciaország visszatéréséről is sokat cikkeztek az elmúlt hetekben – a futamrendezés szándékát a magny cours-i pálya tulajdonosai is megerősítették, Ecclestone azonban nem tartja valószínűnek, hogy a helyszín 2015-ben visszatér a száguldó cirkusz körforgásába.