Angol fociFriss hírekFutball hírek

Újabb rekordok: nemcsak a pályán, a digitális térben is tarol a Liverpool

Kép forrása: Getty Images / AP / KAMIL KRZACZYNSKI

Szoboszlai Dominikékat imádják a szurkolók. Több közösségi felületen is az élen járnak az interakciókat és a követőket tekintve.

Az angol élvonalbeli labdarúgó-bajnokságban szereplő Liverpool FC nemcsak a pályán, hanem a digitális térben is dominál: a 2024/25-ös szezonban ismét a Premier League legnépszerűbb klubja lett a közösségi médiában. A csapat több mint 1,5 milliárd rajongói interakciót regisztrált az eddigi szezonban, ezzel toronymagasan megelőzi riválisait, és tovább erősíti globális márkáját.

Töretlen népszerűség és óriási követőtábor

A Liverpool FC a Facebook, Instagram, X (korábban Twitter), TikTok és YouTube platformokon összesen több mint 200 millió követővel rendelkezik. Az egyes platformokra szabott, kreatív tartalomstratégiájuknak köszönhetően az előző szezonhoz képest 39%-kal növelték az elköteleződést.

A klub legnagyobb sikereit az Instagramon érte el, ahol az összes interakció 61%-át generálták. Különösen népszerűek voltak az érzelmes történetek – például a fiatal szurkoló, Dáire Gorman megható látogatása az AXA Training Centre-ben –, valamint a játékosok humoros megnyilvánulásai a Föld Napja alkalmából.

Médiafogyasztásban is az élen

Nemcsak a közösségi médiában, hanem a televíziós nézettség terén is kimagasló eredményeket ért el a Liverpool FC. A Nielsen adatai szerint a csapat 471 millió globális TV-nézőt vonzott a Premier League-mérkőzéseire a 2023–2024-es szezonban – ez a legmagasabb szám az angol élvonalban.

A klub YouTube-csatornája is mérföldkőhöz érkezett: 2024 májusában elérte a 10 millió előfizetőt, amivel elsőként kapta meg a Premier League klubjai közül a YouTube Diamond Play Button díjat. Azóta további egymillió követővel bővült a rajongótábor.

A siker kulcsa: kreativitás és elköteleződés

A Liverpool FC sikere a digitális térben nem véletlen. A klub kiemelt figyelmet fordít a platform-specifikus tartalmakra, amelyek világszerte elérik és megszólítják a szurkolókat. A csapat játékosainak mindennapjai, exkluzív interjúk, kulisszák mögötti pillanatok és érzelmes történetek egyaránt hozzájárulnak a közösségi média dominanciához.

A vörösök online jelenléte nemcsak a márkahűséget növeli, hanem kereskedelmi szempontból is hatalmas értéket képvisel. Egyértelmű, hogy a Liverpool FC a modern futball egyik digitális úttörője, és a trendek alapján a következő években is az élmezőnyben marad majd – mind a pályán, mind azon kívül.