Ugyanis az apróbetűs részek miatt egyelőre továbbra sem jött létre a várva-várt Barcelona-Nike szponzori megállapodás
A Barcelona elnöke, Joan Laporta öt hónapja próbálja tető alá hozni az új szponzori megállapodást, amelyet a múlt hónapban már kész tényként kezeltek. De akármennyire akarja a gránátvörös-kékek első embere az üzletet, egyelőre nincs olyan végleges szerződés, amelyet mindenki hajlandó aláírni.
Sajtóhírek szerint a Barcelona és a Nike hiába állapodott meg augusztus 12-én és hiába csaptak bele egymás tenyerébe, itt meg is torpant az ügy. Mert mindkét fél úgy érzi, hogy köthetne jobb megállapodást.
A klub szeretne ugyanis a több pénzt kicsikarni az amerikai cégtől. Valamint Laportáéket aggasztják a szponzor által kért apróbetűs részek.
Az egyik legfontosabb vitapont a két fél között a külföldi értékesítési pontok hiánya. A Nike-nak ugyanis nincs üzlete a világ minden pontján, és Barcelona úgy érzi, hogy emiatt sok a hamisítvány és a klub vesztesége. Elsősorban Kínában, ahol a Nike nem árul saját boltokban.
A Barcelonánál nem értik a Nike ellátási láncbeli problémáit sem. Ami miatt például a sportszergyártó kénytelen volt a tavalyi évben fejjel lefelé nyomtatott M betűket használni, amikor Lewandowski nevét nyomták a mezekre a készlet fogyása során.
Az ellátási problémák miatt történt az is, hogy a cég csak későn tudta a katalán klub idei idegenbeli készletét megjelentetni.
Ezek mind kieső bevételek a Barcának, amely ezt szeretné kompenzálni a szerződés anyagi részénél. A Nike viszont nem akar nagyobbra nyújtózkodni annál, mint amennyire feltétlen szükséges.
A pénz viszont nagyon fontos tényező lehet, hiszen a Barcelona továbbra is versenyt fut az idővel. Ahhoz, hogy a téli átigazolási időszakban új játékosok érkezhessenek, ahhoz bevételre van szükség. Még akkor is, hogyha azok ingyen igazolhatóak lesznek.
Ugyanis a szigorú spanyol regisztrációs szabályokat csak megfelelő bevétel mellett lehet teljesíteni.