Öt konstruktőri és négy egyéni világbajnoki cím eddig a Peugeot ralis mérlege
A Peugeot a minap bejelentette, hogy gőzerővel zajlik a ralis programja és már építi új versenygépét. Az autónak nem a 207-es modell adja az alapját, mely S2000-es változatának köszönhetően az egyik legnépszerűbb ralis autó lett. 2007-től kezdve ugyanis száz készült belőle, jó párat pedig a magyar bajnokságban is láthatott a közönség, többek közt ifjabb Tóth Jánosnak köszönhetően is. A következő generációs ralis Peugeot alapja az új 208-as lesz, melyet már jövő januárban bemutat a gyártó. A márka tervek szerint a világbajnokság PWRC-kategóriájában és az IRC sorozatban indul majd.
A konstruktőrök között a rali szakágban a Lancia, a Ford és a Citroën mellett egyébként a Peugeot a negyedik legsikeresebb gyártó. Első világbajnoki győzelmét a finn Timo Salonennel érte el a francia márka 1985-ben, amikor is a 205-össel az egyéni és a konstruktőri címet is bezsebelte. 1986-ban aztán ismét duplázott a Peugeot, ám akkor egy másik finn vezette győzelemre a kispözsót, és mind az egyéni, mind a csapattrófeát elhódította a francia gyártó. Ezt követően aztán egy kisebb szünet következett, 2000-ben viszont ismét a rali-szakág legjobbja lett a Peugeot, bár ezúttal már a 206 WRC-vel, a változatosság kedvéért pedig a konstruktőri világbajnoki cím mellé az egyéni győzelmet újra egy finn, Marcus Grönholm kaparintott meg a márkával. 2001-ben aztán Richard Burns a Subaruval beleszólt az egyéni bajnokságba, a brit lett a vb-győztes, de csapatban a legjobbnak ismét a Peugeot bizonyult. Ahogy 2003-ban is, amikor ráadásul újra Grönholm zsebelte be az egyéni trófeát. Ezt követően aztán búcsúzott a márka a ralitól, de a 207-essel 2007-ben visszatért, igaz nem a WRC, hanem az IRC sorozatba. Jövőre pedig a tervek szerint ismét beindul a Peugeot-os ralis szereplés.