Forma-1 / Motorsport

Túl sok a gomb az új Ferrari kormányán

A két versenyző a maranellói alakulat csütörtöki, idei első sajtótájékoztatóján elmondta, az állítható hátsó szárnyak bevezetése, a 2009-ben már használt, a mozgási energiát visszanyerő rendszer (KERS) alkalmazása, valamint az új gumigyártó, a Pirelli megjelenése amúgy sem könnyíti meg a dolgukat, ráadásul korlátozottak a tesztelési lehetőségek is.
– Annyi gomb van a kormányon, hogy könnyen elterelődhet a figyelmünk a vezetésről – mondta a kétszeres világbajnok Alonso. – Sokkal nehezebb lesz irányítani az autót, ha például az egyik kanyartól a másikig több változtatást is szeretnénk végrehajtani a pilótafülkéből.
A legnagyobb újítás az állítható hátsó szárnyak megjelenése, amelyeket azzal a céllal terveztek, hogy segítségükkel könnyebben lehessen előzni, ugyanakkor a valós hatásukról még nem állnak rendelkezésre adatok. A versenyzők belülről tudják majd állítani a szárnyak dőlésszögét, de csak akkor, ha már két kört megtettek egy versenyen, és kevesebb mint egy másodperces hátránnyal követik az előttük haladót. Amint a pilóta rálép a fékre, az elektronika megakadályozza a szárny további mozgatását.
– Ha rossz döntést hozunk, és hárman mögöttünk vannak, egy pillanat alatt veszíthetünk három pozíciót – mondta a rendszerrel kapcsolatban Massa. – Szinte minden kanyarban három-négy gombot kell nyomnunk, ami kétségtelenül sok egy kicsit.
A spanyol és a brazil pilóta abban is egyetértett, hogy a Pirelli gumik megjelenése szintén nagy változást eredményez majd, szerintük ugyanis emiatt módosulhat a versenyzők vezetési stílusa.
Az új gumikkal kapcsolatos aggodalmakat erősíti, hogy ha a februárban sorra kerülő spanyolországi tesztek során nem esik az eső, akkor a csapatok nagy valószínűséggel úgy érkeznek majd Malajziába, a szezon harmadik futamára, hogy nem tudták kipróbálni a vizes aszfaltra tervezett gumikat.
A Forma-1-es világbajnoki szezon március 13-án, Bahreinben rajtol.

MTI