Az elmúlt esztendő meglepetéscsapata, a Brawn GP mindent vitt. A Honda kiszállása után Ross Brawn, a gárda főnöke vette az irányítást. A BGP-001-est mindenki a mezőny végére várta, ami az végül megnyerte a bajnokságot, és sokáig nagy fölényben volt.
Ez talán nem is annyira meglepő, mivel a Honda több 100 millió eurót pumpált az autó fejlesztésébe.
Mivel a japánok minden támogatást megvontak a csapattól, Brawn-nak meg kellett húznia a nadrágszíjat. Ez azonban nagy hatással volt az aktuális autó tervezésére. Noha Ross élete legnagyobb üzletét kötötte meg azzal, hogy egy fagylalt áráért vásárolta meg az istállót, majd azt 20 fagylaltgyár árának megfelelő összegért adta tovább a Mercedesnek, tudta, az új autó valószínűleg közel sem lesz olyan versenyképes, mint az elődje.
Ez így is lett, a W01-es kódszámú gép idén még versenyt sem tudott nyerni. A német gyártó csak az idény végén kötött megállapodást Brawn-nal, így az anyagi forrás már későn érkezett meg.
„2009 év elején csökkentenünk kellett a személyzet létszámát, és ez természetesen számos ágazatra hatással volt. Amikor eljött a 2010-es autó tervezésének ideje, a tervezési osztály nem volt jól szervezett. Túlságosan is konzervatív volt. De nem tehettünk másként, mert a források nem voltak elegendőek.” – mondta Ross Brawn.
„2011-re egy fiatal mérnökökből álló csoportunk van, akik meg akarják mutatni az értéküket, tehát ismét ambiciózusak vagyunk.” – tette hozzá Brawn, aki bízik benne, hogy a Mercedes számára nem jelent majd semmilyen fennakadást a költségek csökkentése.
Ross egyúttal megerősítette, nem áll szándékában elhagyni a Mercedest, mely valószínűleg az utolsó csapata is egyben:
„Igen, azt hiszem a Mercedes lesz az utolsó csapatom.”
forrás: www.f1-live.hu