Forma 1 / Motorsport

Történelmi utalások és alagút: bemutatták a madridi F1-es pályát

Kép forrása: https://madring.com

Hivatalosan is bemutatták a 2026-ban debütáló madridi Forma–1-es pályát: a MadRing a modern városi és állandó nyomvonalak ötvözete, látványos vonalvezetéssel és különleges elemekkel, köztük egy 24%-os döntött kanyarral.

Madrid készen áll, hogy belépjen a Forma–1 elit helyszínei közé: április 25-én hivatalosan is bemutatták a 2026-tól tíz évig rendezendő Spanyol Nagydíj új otthonát, a MadRinget, amely egyedülálló módon ötvözi városi utcák és állandó versenypálya-elemek adottságait.

A 22 kanyarból álló, 5,4 km hosszú vonalvezetés az IFEMA rendezvényközpont környékén fut, és több madridi városrész, valamint történelmi helyszín előtt halad el. Carlos Sainz – a Williams versenyzője – a projekt hivatalos nagyköveteként mutatkozott be, és édesapjával együtt részt vett a pálya végleges nyomvonalának kialakításában is.

A szervezők egy digitális onboard körrel prezentálták a különlegességeket:


Ami a Monacónál is izgalmasabb lehet

A 589 méteres célegyenest egy szűk első kanyarkombináció követi, ahol a rajtnál várhatóan korlátozott előzési lehetőségek lesznek, de az 5–6-os kanyar alatti alagútszakasz az egyik legjobb támadási pont lehet, akár 340 km/h-s tempóról történő fékezéssel.

Történelem és show – jön „La Monumental”

A legnagyobb szenzáció a 12-es kanyar, a „La Monumental”, amely 24%-os dőlésszöggel idézi meg Zandvoort híres Luyendyk-kanyarját – mindezt Madrid bikaviadal-arénájának formavilágára utalva. Ez a rész 45 ezer nézőt fogad majd, és alig több mint 5 másodperc alatt repülnek majd át rajta az autók 300 km/h feletti tempóval.

Real Madrid, alagutak és technikás visszafordítók

A pálya második fele Valdebebas körül kanyarog, a Real Madrid edzőközpontját ölelve. Itt a 13-as és 17-es kanyarok kínálhatnak újabb előzési lehetőséget, míg a szűk, technikás zárószakasz az IFEMA pavilonjai között a városi pályák kihívásait idézi.