Történelmi rekord: óriásit kaszált a Barcelona a merch-termékeivel

A csapat sikeressége jelentős párhuzamot okozott a szurkolók lelkesedésével és vásárlási szándékával.
A 2024/25-ös szezonban soha nem látott bevételt és nyereséget ért el az FC Barcelona kereskedelmi divíziója, a Barca Licensing & Merchandising (BLM). A klub hivatalos közlése szerint a merchandising üzletág mára a Barca egyik legfontosabb bevételi lábává nőtte ki magát, amely stabil alapot ad a gazdasági növekedéshez.
Új Nike-deal és megújult globális terjesztés
A történelmi rekordhoz hozzájárult:
-
az erősödő globális disztribúció,
-
valamint a saját kézbe vett nemzetközi kiskereskedelmi és e-commerce hálózat.
A klub már 15 hivatalos Barca Store-t és további hat engedélyezett üzletet működtet világszerte, a Malaga, Palma de Mallorca és Tbiliszi városában nyitott új boltok önmagukban közel 30%-os bevételnövekedést hoztak.
Spotify Camp Nou: teltház nélkül is rekord
Bár a Spotify Camp Nou teljes felújítás alatt áll, a stadion saját megastore-ja így is minden idők legmagasabb forgalmát érte el. Összesen 10 millió szurkoló vásárolt Barca-boltban, ebből kétmillióan a Camp Nou üzletében.
A legkelendőbb meznevek: Gavi, Lamine Yamal, Lewandowski, Pedri és Raphinha.
Egyedi kollekciók, popkultúra és mesterséges intelligencia
A klub nagyot húzott limitált kollekciókkal is:
-
óriási siker volt a 125 éves jubileumi széria,
-
a Spotify-partnerség keretében készült Coldplay és Travis Scott együttműködés,
-
a fiatal szurkolókat pedig a „Cat” kabalafigura kollekció hozta lázba.
Kiemelt figyelmet kapott a Barca x Cruyff harmadik kapszulakollekciója is, ahol AI segítségével idézték meg Johan Cruyff képét és hangját – természetesen a család jóváhagyásával.
Az online üzletág háromszorosára nőtt egy év alatt: a Barca immár 171 országba szállít, és a rendeléseket jellemzően 72 órán belül kézbesítik világszerte. Az USA lett az első számú piac mind tranzakciók, mind bevételek terén.