Forma 1 / Motorsport

Történelmi dobogós a Formula-1 Brit Nagydíján

Kép forrása: Clive Rose/Getty Images

Lando Norris győzött Silverstone-ban, így már csak nyolc pont a hátránya a világbajnoki pontversenyben csapattársa mögött.

Az igazán nagy bravúrt azonban Nico Hülkenberg nevéhez fűződik. A Formula-1-es pályafutása során az első alkalommal tudott a dobogóra állni.

Lando Norris, a McLaren versenyzője tehát hazai közönség előtt nyerte meg a Brit Nagydíjat.

Így összetettben tovább csökkentette hátrányát csapattársával, a másodikként célba érő ausztrál Oscar Piastrival szemben.

A 25 éves Norrisnak ez az idei negyedik és pályafutása nyolcadik futamgyőzelme.

Egy hete az Osztrák Nagydíjon ugyanez volt a sorrend az első két helyen.

A két McLaren mögött ezúttal a bravúros futamot teljesítő német Nico Hülkenberg lett a harmadik a Sauberrel.

A 37 éves, 19. helyről rajtolt pilóta pályafutása 242. versenyhétvégéjén, a 239. startján először állhatott dobogóra.

A silverstone-i pályát vasárnap reggel óta áztató eső a Formula-1-es futamra rajtjára elállt.

Így a pilóták közül hatan, köztük a negyedik helyről rajtoló brit George Russell a Mercedesszel, valamint a hatodik startpozíciót megszerző monacói Charles Leclerc a Ferrarival egyből a felevezetőkör után a boxutcába hajtott.

Ők száraz körülményekre alkalmas gumikat kaptak.

A start után az élen nem változott a sorrend, csak a kilencedik francia Pierre Gasly (Alpine) rajtolt nagyot. Ő az ötödik helyre jött fel.

A címvédő holland Max Verstappen vezetett a Red Bullal.

Mögötte maradt a Piastri, Norris sorrend. Utóbbit azonban Lewis Hamilton majdnem megelőzte a Ferrarival.

A harmadik körben előbb Liam Lawson, majd két körrel később Gabriel Bortoleto csúszott ki a sóderágyba.

Elöl Piastri utolérte Verstappent. Majd a nyolcadik körben meg is tudta előzni, így átvette a vezetést.

A tizedik körben elkezdett esni az eső, így mindenki azonnal a boxutcába hajtott.

Még ez előtt, a 11. körben Verstappen hibázott. Így Norris is elé került, de a boxkiállásnál a McLaren szerelői nem boldogultak a brit versenyző bal első kerekével. Így a holland rivális visszaelőzte.

A kerékcserékből Lance Stroll és Hülkenberg jött ki a legjobban. Akik a negyedik és ötödik helyre jöttek fel, amikor a leszakadó ég miatt bejött a biztonsági autó.

Négy körrel később hiába engedte el a mezőnyt a safety car, azonnal vissza is kellett jönnie, mert Isack Hadjar a rossz látási viszonyok közepette belement Antonellibe, majd a falban landolt az RB-jével.

Később az olasz pilóta futama is véget ért az autója sérülése miatt.

A végül a 21. körben újrainduló száguldás legelején Verstappen megpördült és a 11. helyre esett vissza.

Majd Piastri kapott tíz másodperces büntetést, mert veszélyesen fékezett azelőtt, hogy a safety car kiment a pályáról.

A látási viszonyok továbbra sem voltak tökéletesek, több versenyző is követett el kisebb-nagyobb hibákat, miközben elöl a két McLaren körről körre növelte előnyét, immár Strollal szemben.

Az újra folyamatosan száradó pályán a versenyzők néhány körrel később már a pálya vizes felületein igyekeztek hűteni abroncsaikat, majd a 30. körben a Gaslyt megelőző Hamilton feljött ötödiknek.

Öt körrel később Hülkenberg Strollt megelőzve már dobogós helyen haladt.. Utóbbit pár körrel később Hamilton is körbeautózta, míg hátrébb Verstappen a kilencedik helyre küzdötte vissza magát.

Az utolsó tíz körre előbb Hamilton, majd Hülkenberg is száraz pályára alkalmas kerekeket kapott, de míg a britnek lágy, addig a németnek közepes keveréket raktak fel.

A kiállásnál Piastri letöltötte büntetését, így Norris került az élre. Az utolsó körökben nem változott az élcsoport állása, Verstappen egészen az ötödik helyre jött előre.

A világbajnoki idény három hét múlva folytatódik Spa-Franchochamps-ban a Belga Nagydíjjal.