Forma-1 / Motorsport

Tönkretehetik a Monacói Nagydíjat

""

A neves szakértő legutóbbi blogbejegyzésében arról ír, hogy a következő négy évben komoly fejlesztéseket végeznek majd a Monacói Nagydíjnak otthont adó versenypálya tengerparti szakaszán, egészen pontosan a híres Tabac kanyar környékén. Az aszfaltcsík említett szakaszának vonalvezetése változatlan marad, annak környezete viszont jelentősen átalakulhat, lévén átépítik az I. Albert Boulevard (azaz a célegyenes) és a rakpart közötti területet: a jövőben itt helyezkedik majd el a herceg autógyűjteménye (ez jelenleg Fontvielle-ben található).

Az átalakítást követően – a városállam vezetőinek reményei szerint – az említett autómúzeum sokkal több látogatót vonz majd, az annak otthont adó épület alsó szintjei pedig 300 új parkolóhelyet biztosítanak a lakók és a vendégek számára; erre állítólag már nagy szükség volt. Mag a tengerparti sétány is szélesebb lesz és a tervek szerint több étteremnek valamint éjszakai klubnak lesz hely, az viszont könnyen előfordulhat, hogy a munkálatok ideje alatt kevesebb ülőhely lesz a Monacói Nagydíjon, mint volt az előző években. A kivitelezők az említett szakasz felújítását 2017-ben szeretnék befejezni, a teljes felújítással pedig két évvel később akarnak végezni.

A felújítás keretein belül a Rascasse kanyar környékét is átépíthetik. Itt egy nagyobb, nyitott területet szeretnének kialakítani, hogy ezzel is megkönnyítsék a bokszutca és a paddock közötti közlekedést, valamint jobb rálátást biztosítsanak a versenypályára. Saward cikke szerint ezek a szakaszon a versenypálya vonalvezetését is kiigazíthatják – igaz nem kell komolyabb változtatásokra gondolni, a módosításokkal csak az új környezethez szeretnék igazítani az aszfaltcsík nyomvonalát.

Eközben Monte-Carlo másik oldalán is komoly tereprendezés zajlik – ez a pálya Portier felőli szakaszát érintheti. Itt állítólag a vonalvezetés is komolyabb mértékben változhat, a módosítások ugyanis lehetőséget biztosítanak a pálya meghosszabbítására (az aszfaltcsík jelenleg 3340 méter hosszú – ezzel a monacói a legrövidebb a jelenlegi versenynaptárt alkotó pályák közül). Ez állítólag az előzést is könnyebbé tenné a klasszikus városi pályán. Az új nyomvonal még nem ismert, Saward viszont tudni véli, hogy az illetékesek már egyeztetnek a kivitelezővel, azaz a Bouyges nevű francia céggel. Az viszont biztosnak tűnik, hogy a vonalvezetés a következő években még változatlan marad.