Tereprali: Szalay győzött a CélTrans’97-Rábaköz Kupán
Szalay Balázs szombat este még 15 másodperces előnye csaknem hat és fél percre nőtt a vasárnap délelőtti két szelektív végére, miután legnagyobb riválisa, a lengyel Lukasz Komornicki a differenciálmű meghibásodása miatt kiesett.
"Reggel nagyon nyomtuk a gázt, hiszen kicsi volt a különbség. Ennek köszönhetően az első szelektív végére másfél percre nőtt az előnyünk, úgyhogy a másodikon már visszafogottabban mentünk. Az autó kiváló volt" – értékelt Szalay.
Fodor Imre így már a második helyre jött fel, és ha be is tudja fejezni a versenyt ebben a pozícióban, az pályafutása eddigi legjobb eredménye lenne. "Közepes tempóban mentünk, nem akartunk felesleges kockázatot vállalni, mert előttünk is, mögöttünk is nagy volt a különbség. Inkább stabilan és biztonságosan szerettünk volna autózni. Az autó sokkal többet tud, még fel kell nőnünk a feladathoz. Nagykállóhoz képest visszafogottabban mentünk, igyekeztünk betartani a fokozatosság elvét, nem elmebeteg módon közlekedni, mert az megbosszulja magát. A navigátoromat külön szeretném megdicsérni, nagyon jól dolgozott" – mondta Fodor.
A mindössze második tereprali versenyét teljesítő Fekete Antal tapasztalt navigátorával, Tóth Györggyel végig kiválóan versenyzett, az utolsó szelektív előtt a harmadik helyen álltak, végül hajtásprobléma fosztotta meg őket egy jól megérdemelt dobogós helyezéstől.
Varga Imréék kisebb-nagyobb gondokkal tarkított viadal végén megszerezték a harmadik helyet, az autósként újonc korábbi kiváló motorosok, a lengyel Marek Dabrowski és Jacek Czachor pedig negyedik lett. Dabrowskiék mögött honfitársuk, Maciej Stanco ért célba az ötödik pozícióban.
A tegnapi 15 perces büntetése után a hatodik helyen álló Adam Malysz Toyotájában a váltókar tört el még a nap legelején, így nem is tudta folytatni a versenyt. Hangodi Zoltán folyamatosan jött fel, az utolsó előtti szelektíven már harmadik időt autózott a Klement Mosquitóval, az utolsó szelektíven azonban megadta magát a kardán, és Hangodit végül az Apáthy Zoltán – Erős Gábor duó húzta be a célba, saját eredményükkel nem törődve. Apáthyék végül a hatodik, Hangodi a 11. helyen zárta a viadalat.
A Kaposi – Szőke páros Nissanjából már az első szelektív negyedik kilométerénél kezdett eltűnni az erő, aztán nagyjából a huszadik kilométernél hallották, hogy valami törik az autóban, és számukra itt véget ért a verseny.
Horváth "Gombi" Béla Dodge Dakotája kissé megviselt jobb hátsó sárvédővel érkezett meg a szervizbe – illetve hogy pontosak legyünk, inkább sárvédő nélkül. Sólyom Olivérék autójában délelőtt a váltótartó bak tört el, de be tudták fejezni mindkét szelektívet, a szervizben pedig meghegesztették az ominózus alkatrészt.
Az első tereprali versenyét teljesítő Megyeri Ákosék számára is jól sikerült a délelőtt, reggel kicsit álmosan indultak, de aztán magukra találtak. Törekedtek a biztonságos célba érkezésre, és a tegnapi agresszív tuskót is szerencsésen kikerülték.
A hazai tereprali bajnokság következő állomása a Romanian Baja lesz, melyre június 13-16. között kerül sor a romániai Nagybánya térségében.