Tereprali: Korda dobogóra állhatott a Poland Baján
Úgy tűnik, egyre inkább ráérez a pontszerzés, mi több, az élmezőnnyel való komoly versenyzés ízére Korda Erik. A Korda Racing Team versenyzője az augusztusi hazai Terep-rallye Világkupa futamon, a HunGarian Baján első alkalommal indulhatott az új Toyota Hilux-szal, és a kemény mezőnyben már akkor a hatodik helyen végzett, míg a múlt hétvégén, a Poland Baján már dobogóra is állhatott, miután többek között az idei összetett Világkupa-győzelemért küzdő Khalifa Al-Mutaiweit és Jean-Louis Schlessert megelőzve a harmadik helyen végzett. Tette mindezt úgy, hogy a Toyotával a második, míg új navigátorával, Fábián Csabával a harmadik közös versenyhétvégéjén van túl. Korda Erik és Fábián Csaba a legelőkelőbb magyar versenyzőként, a Világkupa ponttáblázatán a 14. helyre kapaszkodott fel, és már most biztos, hogy a november eleji Baja Portalegre 500-on is rajthoz állnak.
– Immár elmondhatjuk lassan-lassan, hogy összeérett új autójával, a Toyota Hilux-szal. Ezek szerint elég volt erre két világkupa futam?
Korda Erik: – Úgy tűnik, kezdjük megszokni egymást, kellett néhány kilométer, mire elkezdtünk egymás kedvében járni. Az augusztusi HunGarian Baján még nem volt rám állítva az autó, hiszen a verseny előtt egy-két nappal lett az enyém. Viszont a lengyel futamon a prológot követően már elkezdtük rám állítani, egyre jobban ráéreztem a határaira, és ennek meg is lett az eredménye.
– Ez pontosan látszott, hiszen folyamatosan gyorsultak és jöttek előre összetettben…
Korda Erik: – Pénteken a pálya egyenetlenségei miatt még csak utazó sebességet használtunk, ám szombaton a száz, majd a kétszáznegyven kilométeres szakaszon már nagyon odatettük magunkat, és az ötödik helyen zártunk. No, gondoltam, vasárnap lesz, ami lesz, ráállok a gázpedálra. Az utolsó gyorson jöttünk fel a harmadik helyre, így azt mondom utólag, megérte kockáztatni.
– Igencsak tekintélyes a névsor, akiket maga mögé utasított. Verseny közben tudta, kik kerültek Ön mögé az összetettben?
Korda Erik: – Természetesen tudtuk, hogy az összetett bajnoki címre hajtó Khalifa Al-Mutaiwei és Jean-Louis Schlesser mögöttünk van, de sikerült megelőznünk a hazai pályán versenyző lengyel síugró legendát, Adam Malyszt is. Az utolsó gyorson az idei Silk Way és HunGarian Baja-győztes orosz Borisz Gadaszin mellett is elmentünk, ugyanis tudtuk, hogy gondjai vannak. Ahogy elmentünk mellettük, nem sokkal utána ki is álltak a versenyből. Ráadásul legyőztük a másik Toyotát, a Ruta-Rozwadowski párost.
– Egyre sikeresebb a nemzetközi mezőnyben. Mik a tervei a jövőre nézve?
Korda Erik: – Tény, nagy az igazság abban a mondásban, miszerint evés közben jön meg az étvágy. Mi is így vagyunk ezzel, és azt már elhatároztuk, hogy a november eleji Baja Portalegre 500 Világkupa futamon rajthoz állunk, és jövőre a lehető legtöbb Világkupa versenyen elindulunk, amit csak az anyagi forrásaink megengednek. 2014-ben pedig szeretnénk elindulni a Dakaron, úgy érzem, éppen arra az időre érünk meg erre a feladatra.
– Eddig méltatlanul megfeledkeztünk navigátoráról, Fábián Csabáról. Vele mennyire van meg már az összhang?
Korda Erik: – Csabával a harmadik versenyen vagyunk túl, és kijelenthetem, lassan egymás gondolatait is kitaláljuk az autóban. Maximálisan megbízom benne, és úgy érzem, lesz még egy-két futam a párosunkban, még előrébb végezhetünk majd.
TEREPRALI |
A Baja Poland végeredménye |
1. Holowczyc/Palmeiro, MINI ALL4 Racing 5:23.05,5, 2. Zapletal/M. Marton, H3 EVO +14.58,6, 3. Korda/Fábián, Toyota Hilux V8 +24.23,1, 4. Ruta/Rozwadowski, Toyota Hilux V8 +34.24,0, 6. Malysz/R. Marton, Mitsubishi Stracar +38.02,2, 7. Mutaiwei/Schulz, MINI ALL4 Racing +40.54,8, 8. Schlesser/Zilcov, Schlesser Buggy +41.40,3. |