A hétfői napon Valenciában megtartott nem hivatalos teszten előzetes információk szerint Talma két gyártó vázát is kipróbálhatta volna. Először a Bimota kerülhetett sorra, mellyel a magyar motoros 49 kört tett meg.
A teszt kis problémával indult, ugyanis ki kellett cserélni az első futóművet, és csak ezután kezdődhetett el a valódi motorozás. Mivel a hétfő nem minősült hivatalos tesztnapnak, ezért a gyártók nem a szabványos Moto2-es Honda erőforrásokat használták, hanem sajátjaikat, így a köridőket nem igazán lehet figyelembe venni. Ehelyett az egész napnak a célja gyakorlatilag az információgyűjtés és a fejlesztés volt.
A Suter váz kipróbálása a tegnapi nap folyamán elmaradt, ugyanis mikor Talmát hívták, akkor ő még gőzerővel a Bimotánál dolgozott, majd pedig mikor délután már szabad lett volna, akkor az időjárás szólt közbe. Az erős szél miatt így a tesztelést délután kettőkor be is fejezték a csapatok. A próba lehetősége azonban ezzel nem úszott el, ugyanis egy későbbi időpontban lesz még lehetősége Gábornak kipróbálni a Sutert.
Talmácsi így nyilatkozott a tegnapi napról:
"Azt kell, hogy mondjam egyátalán nem rossz gép, bár elsőre kicsit „zömök” motornak tűnik kívülről. Ami drasztikusan más az FTR-hez képest, hogy a hátsó kerék tapadása már-már annyira jó, hogy sok. Kanyar közben teli gázzal tudtam menni, nem sodródtam ki, de azért ez a véglet sem tökéletes, úgy hogy hosszabbítottunk a hátsó lengővillán, ami által ideális lett a hátsó kerék tapadás. Amiben még különbség tapasztalható, hogy sokkal stabilabb a gép fékezéskor. Kellemes csalódás volt vezetni a Bimotát, ami külsőleg lehet, hogy nem éppen egy kezes bárány benyomását kelti, mégis meglepően kezelhető, ami egyátalán nem hátrány, ha egy versenymotorról beszélünk. A Suter motor kipróbálása ma ugyan elmaradt, volt némi káosz és szervezetlenség a nap folyamán, de a tervek szerint a közeljövőben pótoljuk majd, amire szintén nagyon kíváncsi vagyok."
F.T.
(forrás: talma.hu)