A 2007-es finn világbajnok visszatérése már a szezon utolsó harmadának top hírei között is helyet kapott. Igaz, az elsődleges találgatások szerint a Jégember a Williams csapattal csatlakozott volna ismét a Forma 1-hez, a héten viszont a Renault és Räikkönen lefagyasztotta a mezőnyt és a rajongókat, hiszen a 33 éves világbajnok finn jövőre a Lotus GP egyik Renault versenygépével áll majd rajthoz. Érkezése némileg megkavarta az istálló összeállítását, hiszen így az orosz tőkével megsegített Vitalij Petrov is veszélybe került a csapatnál, különösen mivel a Renault alkalmazásában áll még Bruno Senna és Romain Grosjean is, és mindketten pályáznak az alakulat másik pilótaülésére. Erre azonban csak akkor lesz esélyük, ha a jövőre harmadik szezonját kezdő orosz versenyző eligazol a csapattól. Annak ellenére, hogy Petrovnak érvényes szerződése van 2012-re is a Renault-val, a héten ultimátumot kapott, hogy döntsön, akar-e Räikkönen csapattársa lenni, vagy sem.
A McLaren-Mercedesnél egyértelmű a felállás, az idei szezonban második helyen végző Jenson Button helye biztos egészen 2014-ig, igaz Hamiltonnak is van érvényes szerződése 2012 végéig, így talán csak az a kérdés, hogy azt követően hol folytatja. A brit jelenleg azt nyilatkozta, hogy továbbra is csak a McLarennel tudja elképzelni jövőjét. Év közben azért kissé gyanúsan meglátogatta a Red Bull csapatát, hírbe is hozták az alakulattal, Hamilton azonban legutóbb azt hangsúlyozta, hogy már tárgyal a mclarenes szerződésének hosszabbításáról a wokingiak vezetőivel. A Red Bull Racingnél is biztos a csapatösszeállítás, a világbajnok Vetteltől még jó ideig nem szeretne megválni a Milton Keyes-i egység, 2014-ig szól ugyanis a szerződésük. Mark Webber pedig a most lejáró kontraktusát már az idény közben meghosszabbította egy évvel.
A Mercedes GP-nél egyáltalán nem tervezi nyugdíjba vonulását Michael Schumacher, bár hivatalosan még nincs hír arról, hogy folytatja-e pályafutásának második szakaszát a hétszeres világbajnok. Csapattársa Nico Rosberg helyéről sincs egyelőre végleges döntés. A szezon végén felröppent a hír, hogy Rosberg akár a Ferrarinál is folytathatja karrierjét, ezt azonban mindkét fél cáfolta. A Scuderiánál Fernando Alonso szereplése nem kérdéses, az idén csak szenvedő Felipe Massa, szezonban nyújtott formájának, pontosabban formátlanságának köszönhetően, annak ellenére sem lehet biztos helyében, hogy egy évvel meghosszabbította vele a csapat idén lejáró kontraktusát. Helyét egyes források szerint, akár év közben is, a sérülésből felépülő Robert Kubica is átveheti majd. Ezt viszont legutóbb cáfolta a Ferrari, amelytől azért nem állnak messze az ehhez hasonló kommunikációs trükkök.
A Williams, a Force India és a Toro Rosso felállása kérdéses még, egyik csapat sem jelentette be hivatalosan pilótáinak kilétét. Sir Frank alakulatánál Maldonado pozíciója biztosnak tűnik, köszönhetően a hozzá kapcsolódó venezuelai szponzori segítségnek, Barrichello azonban kissé aggódhat az állása miatt, bár a veterán brazil bízik abban, hogy jövőre is a Williamsnél versenyezhet, mivel még esze ágában sincs elhagyni a Forma 1-et. A legtöbb futamindulással büszkélkedhető pilóta helyére a leginkább Adrian Sutil lehet veszélyes, akinek az indiai istállótól függ a jövője. Az olasz kis Red Bullnál pedig négy pilóta is szóba jöhet még, a két idei versenyzőn, Sebastien Buemin és Jaime Alguersuarin kívül még az ausztrál Daniel Ricciardo és a francia Jean-Eric Vergne is esélyes a két Toro Rosso üléseire.
A bajnokságban hetedik helyen záró Sauber istálló már a Hungaroringen bejelentette, hogy jövőre is megtartja mindkét versenyzőjét, így Kobayashinak és Pereznek nem kell új állás után néznie.
A sereghajtóknál akadhat a legnagyobb változás jövőre, az idén még Team Lotus, jövőre már Caterham néven szereplő csapatnál Kovalainen helyen stabilnak tűnik, Trulli viszont lehet, hogy búcsúzhat a száguldó cirkusztól, helyére ráadásul négyen – Ricciardo, Lucas di Grassi, D’ambrosio, Jean-Eric Vergne – is pályáznak.
A Marussia Virgin istállónál ezzel szemben már végleges az összeállítás, Timo Glock megnyugodhat, D’ambrosio helyét viszont a 21 éves francia Charles Pic veszi át. A Hispania Racing Team-et miután megvásárolta a spanyol Thesan Capital vállalat, a cég bejelentette, hogy legalább egy hispán versenyzőt alkalmaz a csapat. Ezt a helyet a 41 éves Pedro De la Rosa tölti be 2012-től, aki a McLaren teszt- és tartalékpilótája volt eddig. A HRT másik ülésére pedig még jó néhányan – Liuzzi, Karthikeyan, Ricciardo, Vergne, Di Grassi, Dani Clos spanyol GP2-es pilóta, Barrichello – esélyesek.