Forma 1 / Motorsport

Szellemautó és egykörös időmérő – Alonso és Sainz megreformálná a kvalifikációt

 A Spielbergi pálya az átlagnál jóval rövidebb aszfaltcsíknak mondható, ez pedig előrevetítheti az előző futamokon is megfigyelhető feltartásos ügyek sokasodását.

Fernando Alonso természetesen örömmel véleményt nyilvánított a témában, amit pedig javasolt, az a 2003 és 2005 között használt egykörös időmérő edzések ötlete.

„Minden hétvégén téma ez, különösen a rövidebb pályákon.”

„Lenne néhány lehetőség ennek a kiküszöbölésére, az egyik ilyen az egykörös kvalifikáció, ahogy azt már korábban is használtuk. Véleményem szerint ez lenne az ideális, mert egy körben csak egy autó lenne a pályán és a kamerák végig tudnák követni az egész körét.”

„A szponzorok is jól járnának és okozna egy kis drámát is, ha a kvalifikáció során megváltozna az időjárás. Különböző autókat láthatnánk pole-ban, néha egy-egy új nevet.”

Carlos Sainz is elmondta a véleményét, aki szerint akár meg is lehetne osztani a kvalifikációt.

„Úgy gondolom, a leggyorsabb megoldás az lenne, ha a Q1-et 10-10 autós megosztással teljesítenénk. Minden csapatból egy autó egy csoportban.”

„Így azért javulna a helyzet, a Q2-ben már nem vészes a forgalom, a Q3-ban pedig abszolút nem probléma.”

„Amit Fernando mondott, azon is érdemes lehetne kísérletezni, mondjuk egy-két sprintfutamos hétvégén.”

„Én személy szerint rajongok ezért a formátumért, mert szeretem azt az érzést, amikor az egész pálya a te kezedben van, és imádom azt a nyomást, hogy csak egy köröm van teljesíteni.”

„Nekünk nagyon jó móka lenne, de lehet, hogy a közvetítések emiatt unalmasabbá válnának. Ez a technológiától függ.”

„Ha azt az egy kört animálni lehetne, és mondjuk a leggyorsabb kör szellemautóját felrakni a pályára, az izgalmas lehetne. A technológia megvan hozzá, érdemes lehetne megvizsgálni.”

Fotó: Tóth Zsombor / Sport365.hu