Szalayékt visszatérnek a sivatagba, rajtol a Selyemút-rali
Előtte a párosok túllendülnek a kötelező papírmunkán (az adminisztratív ellenőrzésen) és bemutatják versenygépeiket, ezután pedig kezdődhet a majd 4000 kilométeres száguldás, amely során Moszkvából Gelendzsikbe száguld a mezőny, átszelve közben a Kalmük-sivatagot, amely bár kisebb, mint a Szahara vagy az Atacama – botorság lenne fél vállról venni.
„A Selyemút-rali azért vonzó a versenyzők számára, mert egyrészt remek a szervezés, másrészt nagyon jó pályákon mérhetjük össze a gyorsaságunkat. Van olyan szakasz, amelyen belül megyünk mezőn, erdőben, sziklás talajon és még homokban is. Elképesztően változatos a táj, de éppen ez jelenti a tereprali sava-borsát” – mondta Szalay, aki Opel Antarájával tavaly is rajthoz állt a versenyen, s bár a technika ördöge megakadályozta a célba érkezésben, mégis jó emlékeket őriz a Kalmük-sivatagról.
„Tavaly nem volt nagyon hosszú a sivatagos rész, de ahogy elnéztem az útvonalat az idén két hurokszakaszt is beiktattak a rendezők, s mindkettő visszavisz minket a dűnék közé. Ennek nagyon örülök, mert én a homokban szeretek igazán autózni, ott vagyok elememben” – mondta Szalay, aki nyilván szeretne a lehető legjobb pozícióban célba érni. Persze, tisztában van vele, hogy bár a BMW gyári csapat az utolsó pillanatban visszamondta a részvételét, így is lesz kemény ellenfél bőven. Például a kétszeres Dakar-győztes Jean-Louis Schlesser, de a hazai pályán száguldó oroszok is szerezhetnek meglepetést, hiszen az elmúlt években ők is felzárkóztak a nemzetközi élmezőnyhöz.
S mégiscsak otthon lesznek…
„Nagyképűség lenne, ha bárki, bármelyik sivatagra azt mondaná, nem lepheti meg – ráadásul ezek a versenyek éppen attól fantasztikusak, hogy mindig hoznak valami újak. Összetett játék ez, amely száz százalékos összpontosítást kíván. Talán az orosz sivatag kisebb, mint az Atacama, de ez iránt is nagy tisztelettel kell lenni, hogy átengedjen” – mondta a navigátor, Bunkoczi László.
A tisztelet tehát nem hibádzik, jöhet a rajt!