Superstock: Győrfiék keresik az ideális beállításokat az időmérőre
A világ egyik legmodernebb pályáján, az aragoni ringen folytatódik ezen a hétvégén a Superbike világbajnokság, melynek Superstock 1000-es sorozatában versenyez Győrfi Alen. A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team motorosa a délelőtti szabadedzéshez képest az első időmérőre majdnem két másodpercet javult, és egyelőre a 17. helyet mondhatja magáénak a rajtrácson. Mindenesetre az eddigi teljesítménye alapján – az élen végzett Sylvain Barrierhez képest 1,7 másodpercet faragott a hátrányából – joggal bízik abban a 22 éves motoros, hogy a vasárnapi futamot pontszerzőként zárhatja.
Györfi Alen egy évvel ezelőtt a 25. rajtkockából indulva végül a 20. helyen végzett, és csak kis szerencsén múlott – egy nagyobb, hét motorosból álló bolyban haladt a verseny második felében –, hogy élete negyedik versenyén a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában azonnal pontszerzőként zárjon. Az idei megmérettetés előtt abban bízott, hogy a versenyt megelőző teszten beállított Hondájával a középmezőny elején zárja a 12 körös küzdelmet.
A pénteki első szabadedzésen aztán kiderült, tényleg valósak az esélyei ezúttal is a pontszerzésre. Összesen tíz kört tudott délelőtt megtenni, és a 2:07.542-es ideje a 17. helyre volt elég, ám már ekkor érződött Alen teljesítményén, hogy az első időmérőn képes lesz ennél a köridőnél jóval jobbat is menni.
„A délelőtti szabadedzésen kipróbáltuk a teszteken bevált beállításokat, és úgy tűnt, törekvéseinket siker koronázza. Már a harmadik körömben sikerült megfutnom a tréningen elért legjobb körömet. Sajnos utána akárhányszor mentem ki a pályára, mindig egy kisebb bolyba keveredtem, így az időmön nem sikerült javítani. Viszont öröm az ürömben, hogy a többiekkel együtt motorozva volt alkalmam megfigyelni a stílusukat, és tanulni ezekből. Végül is az elért helyezésemet a csapattal együtt egy jó kiindulási pontnak tekintettem a délutáni időmérőre” – fogalmazott Győrfi Alen.
A szabadedzést követően a csapat úgy döntött, módosít a Honda beállításain, és ennek meg is lett az eredménye, ugyanis a pénteki kvalifikációs tréningen a délelőtthöz képest majdnem két másodpercet gyorsult a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team versenyzője. Ugyan ezzel – egyelőre – csak megőrizte a 17. helyét a rajtrácson, ám az újabb finomhangolást követően bőven megvan az esély arra, hogy Alen javítson eddigi rajtpozícióján.
„Az már biztos, hogy a középmezőnyt utolértük ismét, ami Misano után fontos volt a számomra. A szombati edzésekre további módosításokat hajtunk végre a motoron, és bízom abban, hogy ennek eredményeképpen tovább tudok majd gyorsulni. A rajtrácson a 10. és a 19. között kevesebb, mint egy másodperc a különbség, és ha beválnak a terveink, akkor sikerül még előrébbről indulnom a vasárnapi futamon” – árulta el Alen.
SUPERSTOCK 1000 |
A pénteki, első időmérő edzés végeredménye: |
1. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 2:02.741, 2. Lorenzo Baroni (BMW Motorrad Italia GoldBet, BMW S1000 RR) 2:02833, 3. Markus Reiterberger (Team Alpha Racing, BMW S1000 RR) 2:03.230, 4. Jeremy Guarnoni (MRS, Kawasaki ZX-10R) 2:03.508, … 17. Győrfi Alen (magyar, MetalCom-Adrenalin H-Moto Team, Honda CBR 1000RR) 2:05.873. |