Superstock: Győrfi futamgyőzelemre hajt Csehországban
Gyutai Adrián
Folytathatja idei remeklését a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team. Amíg élversenyzője, Győrfi Alen a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában összetettben a 14. helyen áll, addig a csapattársai az Alpok-Adria Bajnokságban remekelnek. A 125 GP-ben induló Gyutai Adrián 56 ponttal vezet az összetettben, és a csehországi Mostban idei negyedik futamgyőzelmére készül. A Superstock 600-as sorozatban Nagy Győző szeretné megismételni tavalyi pontszerzését, míg a Superbike-ban versenyző Kis Viktória ezúttal családi okok miatt marad távol a versenytől.
Eddig fantasztikusan szerepel a MetalCom-Adrenalin H-Moto Team a 2012-es esztendőben: a csapat élversenyzője, Győrfi Alen a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatában az eddig megszerzett 16 pontjával a 14. helyen áll összetettben, addig a csapat másik három versenyzője az Alpok-Adria Bajnokságban vitézkedik.
Nagy Győző
Elsősorban Gyutai Adrián, aki a 125GP kategóriában az eddigi négy versenyből hármat megnyert – valamennyit mesterhármassal, azaz övé volt a győzelem mellett a pole pozíció és a leggyorsabb köridő is –, így kategóriájában 56 ponttal vezet összetettben. Ráadásul legutóbb, a majdnem Európa-bajnoki erősségű német futamon a 125 GP-ben elért 6. helyével bizonyította az általa először látott Red Bull Ringen – a Moto3 és a 125 GP összesítésében 11. lett –, hogy idén képes minden körülmények között kihozni magából a maximumot. A csehországi Mostban újra futamgyőzelemre tör, amivel megint egy nagy lépéssel közelebb kerülne nagy álmához, hogy Közép és Kelet-Európa legnívósabb sorozatában megszerezze az összetett bajnoki címet.
„Nagyon vártam már a versenyt, nagyon jó pályának tartom a cseh ringet, szeretek rajta versenyezni. Nem lesz könnyű dolgom, ugyanis ezúttal csapatom nagyon fontos tagja, Győrfi Zoltán sajnos nem tud elkísérni, ami érzékeny veszteség a számomra, hiszen ő nemcsak a szerelésben és a beállításokban segít, hanem ő az, aki fel tud készíteni lelkileg és mentálisan egy versenyhétvégére. Minden szempontból felkészült vagyok, és már csak Zoli miatt is nem lehet más a célom, mint az idei negyedik futamgyőzelem” – jelentette ki a 21 éves motoros.
Csapattársa, Nagy Győző (Superstock 600) tavaly pontszerző helyen zárta a Mostban rendezett futamot, és abban reménykedik, hogy idén is sikerül ugyanezt teljesítenie egyik kedvenc pályáján.
„Nagyon kedvelem a cseh pályát, és 2011-ben sikerült a pontszerzők között zárnom. Az akkori beállítások segítségével úgy érzem, idén is megismételhetem ezt a bravúrt. Alennel együtt teszteltünk a verseny előtt, és úgy vélem, hasznos tapasztalatokat gyűjtöttem a gyakorlás alatt. A motorom jól ment, tökéletesen sikerült a felkészítése, és abban reménykedem, hogy az időmérőn is olyan teljesítményre leszek képes, aminek köszönhetően minél előrébbről rajtolhatok el a vasárnapi futamon” – jelentette ki Nagy Győző.
A csapat harmadik versenyzője, Kis Viktória (Superbike) ugyan nagyon készült a versenyre, a motorja hibátlanul üzemelt a gyakorlásokon, ám családi okok miatt kénytelen kihagyni a cseh futamot.
A MetalCom-Adrenalin H-Moto Team csapatvezetőjeként is tevékenykedő Győrfi Alen is bizakodva várja a versenyhétvégét, és nagyon bízik abban, hogy versenyzői minél több pontot szereznek a cseh futamon.
Győrfi Alen
„Az Alpok-Adria Bajnokság éppen a felénél tart, és Adrián nagy lendülettel halad célja, az összetett bajnoki cím felé. Nagyon remélem, hogy a lendülete Mostban sem törik meg, és akár egy újabb futamgyőzelemmel is nyomatékosítja a mezőnnyel, idén nincs nála jobb a 125 GP-ben. Győző ismét pontot szerezhet ebben a nagyon erős mezőnyben, amire meg is van minden esélye. Mindent megteszek azért, hogy segítsem őket a céljaik megvalósításában, mivel ismerem a pályát én is, így adok egy-két hasznos tanácsot a motorok beállításához is” – mondta Győrfi Alen, aki egy hét múlva folytatja szereplését a Superbike világbajnokság Superstock 1000-es sorozatának brnó-i futamán.
Autodrom Most (Csehország)
Az első motorkerékpár-versenyt nem sokkal a második világháborút követően, 1947. május 25-én rendezték meg. A 3450 méter hosszú pálya nagy népszerűségnek örvendett, ám a biztonság növelése érdekében a város másik részén egy kifejezetten versenyzésre létrehozott ringet kezdtek el építeni 1979-ben, ami 1983-ra el is készült. A pályát a hockenheimi és a nürburgringi aszfaltcsík mintája alapján készítették el, amin motor- és autóversenyt egyaránt lehetett rendezni. A pálya az évek alatt lepusztult, elvesztette a FIM és a FIA által kiadott engedélyeket. 1996-ban a teljes felújításnak köszönhetően a FIM megadta az engedélyt, míg az FIA csak B kategóriába sorolta a pályát, amin például rendre nemzetközi kamionos versenyeket rendeztek. 2003-ban az FIA és a FIM kérésére kisebb-nagyobb változtatásokat hajtottak végre a ringen: újjáépítették az utolsó kanyart, valamint a pálya kétharmada új burkolatot kapott.
GYORSASÁGI MOTORVERSENYZÉS |
A legfőbb tudnivalók: |
Pálya hossza: 4219 m Pálya szélesség: 12 – 15 m Leghosszabb egyenes szakasz: 792 m Bal kanyarok száma: 9 Jobb kanyarok száma: 12 Irány: az óramutató járásával megegyező Pole pozíció: a pálya bal oldalán |
Menetrend: |
Július 14., szombat 09.40-10.10: AA 125cc GP + Moto 3 első időmérő edzés 10.20-10.50: AA Superstock 600 első időmérő edzés 14.30-15.00: AA 125cc GP + Moto 3 második időmérő edzés 15.10-15.40: AA Superstock 600 második időmérő edzés Július 15., vasárnap 09.20-09.30: AA 125cc GP + Moto 3 bemelegítés 09.40-09.50: AA Superstock 600 bemelegítés 12.35: AA 125cc GP + Moto 3 verseny (10 kör) 13.20: AA Superstock 600 (12 kör) |
Alpok-Adria Bajnokság 2012-es versenyei: |
2012. 07. 14-15. Most (Csehország) 2012. 07. 28-29. Poznan (Lengyelország) 2012. 08. 18-19. Rijeka (Horvátország) 2012. 09. 01-02. HUNGARORING (Magyarország) 2012. 09. 15-16. Adria Raceway (Olaszország) |