A Forma 1 jelenleg az egyik legnagyobb népszerűségének örvend fennállása óta, ez pedig együtt jár a folyamatos helyszínbővüléssel, illetve új gyártók megjelenésével is.
A szén-dioxid-semlegességre való törekvésükkel pedig a környezetvédők számára is jó példát mutatnak, amely további népszerűséget eredményez a versenysorozat számára.
A 2023-as évtől kezdve az Audi a Sauber partnereként jelenik meg a száguldó cirkuszban, míg a Ford a Red Bullal fog együttműködni 2026-tól.
A Honda emellett kinyilvánította, hogy 2026-tól kilépnek a Red Bull árnyékából és teljesértékű erőforrás-gyártóként térnek vissza.
Ezzel 2026-ban hatra bővülhet az erőforrás-gyártók száma: Mercedes, Ferrari, Renault, RB-Ford, Audi és Honda.
Vannak azonban olyanok is, akik kijelentették, hiába a növekedés, nem érdekli őket a sorozat. Így döntött például a korábban már a sorozatban szereplő BMW is.
Stefano Domenicali azonban úgy látja, vannak még olyanok, akik nem foglaltak állást, így ők akár potenciális partnerekké is válhatnak a jövőben.
„Most olyan helyzetben vagyunk, hogy két nagyon fontos gyártó, az Audi és a Ford csatlakozik. Nem akarok semmit mondani, de esetleg lehet még néhány gyártó, akik jöhetnek. Sosem lehet tudni.”
„Természetesen a hangsúly azon lesz, hogy megtartsuk a megfelelő egyensúlyt a csapatok, a konstruktőrök és a gyártók közt, hogy a sportág a kívánt módon fejlődhessen.”
Fotó: Dia Dipasupil/Getty Images