Sportolók tiltakoznak a NOB szponzori szabályozása miatt
"Megtisztelve érezzük magunkat, hogy részt vehetünk az olimpián, de változtatásokat kérünk" – tette közzé a Twitter mikroblog-oldalon több sportoló az Olimpiai Charta 40. szabálya ellen tiltakozva.
A közösségi hálózatokra, a blogokra és az internetre vonatkozó szöveg egyebek között előírja, hogy "a résztvevők és más, akkreditált személyek nincsenek felhatalmazva semmilyen márka, termék vagy szolgáltatás internetes fórumon megjelentetett cikkben, blogban, Twitter-üzenetben, más szociális hálózaton vagy internetes oldalon történő népszerűsítésére", és az olimpia idején a NOB engedélye nélkül senki nem használhatja fel a személyüket, a nevüket és a fényképüket reklámcélokra.
"Nem akarunk háborút vagy felkelést kirobbantani – jelentette ki az amerikai 4×400-as váltóval 2004-ben és 2008-ban is olimpiai bajnok Richard-Ross hétfői sajtótájékoztatóján. – Csupán azt szeretnénk, hogy meghallgassanak bennünket. Sokkal átfogóbb kérdésért kampányolunk, az olimpiai eszme és az olimpiai valóság két különböző dolog."
A londoni olimpia közeledtével a sportolóknak le kellett venniük szponzoruk márkáját is feltüntető fényképeiket a Facebookról, ha nem akartak pénzbüntetést, súlyosabb esetben az olimpiáról való kizárást kockáztatni.
Mark Adams, a NOB kommunikációs igazgatója hangsúlyozta, hogy a 40. szabály csak az olimpiai falu működése idejére érvényes. "Védelmezni akarjuk a sportmozgalomba érkező pénzt, amelyet 94 százalékban a sportmozgalomban osztanak el. Úgy vélem, rendben lévő dolog a sportolókat arra kérni, hogy egy hónapon át ne emlegessék a szponzoraikat."