Sokk: elmozdult a csatornafedél, gumifalba csapódott Grosjean
Durrdefekt 275 km/órás tempónál a jobbkanyarban? Romain Grosjean a versenyzők rémálmát élte át a Maláj Nagydíj második szabadedzésén, amikor is Haasa jobb hátsó kerekét egy helyéről elmozdult csatornafedél vágta szét. A franciának ideje sem volt arra, hogy felmérje, mi történik vele, már a gumifalba csapódott autójából kellett kiszállnia – számolt be az m4sport.hu.
Szerencsére sértetlenül úszta meg, ám kollégái közül többen így is aggályaiknak adtak hangot. Nico Hülkenberg szerint félelmetes, ami történt, Felipe Massának pedig egyből a 2009-es magyarországi balesete jutott eszébe, amikor egy rivális autójáról lerepülő rugó fejen találta őt. „Grosjean autója mögött haladtam. Szerencsére ezúttal nem repült le semmi. Az első gondolatom az volt, hogy egyszer már fejbe talált egy rugó. Egy csatornafedél már túlságosan is sok lett volna” – nyilatkozta a brazil.
A történtek a csapatok vezetőit is megijesztették. „Nem vagyok szakértője a csatornafedeleknek, de kell, hogy legyen megoldás! Máskülönben borzalmasan veszélyes lesz” – állapította meg Frédéric Vasseur. „Ez megtanít minket arra, hogy külön oda kell figyelnünk ezek a dolgokra, ha nem akarjuk, hogy újra megtörténjen” – tette hozzá Otmar Szafnauer.
A legdühösebb persze Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke volt. „Romain szerencsére jól van, de az autó megsérült. Szerintem 2017-ben ilyesmi nem történhetne meg. Sem egy állandó versenypályán, sem semmilyen versenypályán. Ez elfogadhatatlan, kritikán aluli! Beszélnünk is kell róla, rá kell jönnünk, hogy lehet megelőzni, hogy hasonló történjen egy versenyen. Mert ha a futamon történik ilyesmi, az valóságos katasztrófa lehetne, mivel több autó is áthajthatna rajta” – hívta föl a figyelmet az olasz.
Azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy Grosjean autójában keletkezett-e olyan súlyos sérülés, amely befolyásolhatná a francia hétvégéjének további alakulását. „Remélhetőleg pár óra múlva már többet fogunk tudni, de az autó nagyon komolyan megsérült. Hogy pontosan mennyire, azt még nem tudom, mert nem láthattam. Mindent megteszünk holnapig, amit lehetséges, és reméljük, hogy valamennyi csatornafedél a helyén marad.”
Hogy így legyen, arról Charlie Whiting versenyigazgató fog gondoskodni. „Egy csatornafedél felemelkedett. Három-négy van belőle a kerékvetőknél, ezek közül jött föl az egyik. Annak ellenére, hogy le vannak csavarozva és hegesztve. Valami eltört. A nap hátralévő része arról fog szólni, hogy az egész pályát ellenőrizzük. Mind a négy ilyen kerékvetőt újra kell hegesztenünk, de ez el fog tartani egy ideig. Holnapra mindenképpen meg kell oldanunk. Más autók nem teszik ki olyan erőhatásoknak a fedeleket, mint az F1-esek. De úgy vélem, minden rendben lesz” – nyilatkozta a helyzetről a versenyigazgató.
A szövetség kárpótlásképpen egy kis segítséget is felajánlott a Haasnak. Tekintve, hogy hosszas javítási munkálatok várnak rájuk, engedélyezték nekik az úgynevezett kijárási tilalom soron kívüli megsértését, vagyis anélkül túlórázhatnak, hogy ehhez fel kelljen használniuk a szezonban rendelkezésükre álló két dzsókerlehetőségük egyikét.
Abban már nem vagyunk biztosak, hogy egy váltócsere esetén is lennének-e ilyen elnézők…