""

A sepangi tesztek és a munka mellett a maláj pályán a megemlékezés is szerepet kap majd a héten, hiszen ezen az aszfaltcsíkon hunyt el Marco Simoncelli tavaly októberben, verseny közben. Az istállók közül a Honda tagjai már el is látogattak a tragédia helyszínére, vagyis a pálya tizenegyes kanyarját követő szakaszra, ahol tisztelegtek az olasz motoros előtt.

Az előszezon kedden kezdődik a motorok tesztelésével, mely során a versenyzők igazán most vágnak bele az egyliteres versenygépekkel való ismerkedésbe. Az új szabályok szerint ugyanis idén nem 800 köbcentis, hanem ezres motorok küzdenek meg a világbajnoki sorozat legmagasabb osztályában. Ettől még több izgalmat remél a motorsport szövetség, hiszen az erősebb gépekkel egyebek közt könnyebb a kigyorsítani, aminek köszönhetően akár több lehet az előzés. Ezt erősítette meg például Alvaro Bautista is.

""

Mint a tavaly még suzukis – a gyártó azonban ideiglenesen kiszállt a MotoGP-ből – idén már a Gresini Honda színeiben versenyző pilóta kifejtette, már több társától is hallotta, hogy az új motorok alacsonyabb fordulatszámon is nagyon erősek, így a kanyarkijáratoknál még élvezetesebb lehet a küzdelem. Bautista hozzátette, hogy számára már a 800-asok is túl nagy sebességű motorok voltak, de ettől függetlenül várja már a rajtot. Ahogy a többi versenyző is, nem beszélve a rajongókról, akik, ha tehetnék, már most a tizennyolc futamos bajnokság első startját néznék.