Sima Red Bull kettős győzelem Malajziában
A különböző időben történt boxkiállások tarkították még a futamot, a mezőny nagy része újra az 1 kiállásos taktikát preferálta. Vettel, Webber, Rosberg a dobogón, őt követte a precíz vezetéssel Robert Kubica és hasonlóan szenzációs futamot futott a Force Indiával Adrian Sutil, aki az ötödik helyet hozta csapatának. Lewis Hamilton nagyon keményen küzdött egész futam alatt, az utolsó helyekről végül hatodik helyre tornázta fel magát. Massa a Ferrarival a hetedik lett, Button 8., Alguarsuari 9., Hülkenberg a 10.
A rajt
A Maláj Nagydíj nem cáfolta meg magát. Pokoli meleg és magas páratartalom mellett kezdődött meg a futam, 32°C volt a levegő hőmérséklete és ennél körülbelül 10°C-kal volt melegebb az aszfalté. Az egyik Sauber, de la Rosa a rajtrácsra sem tudott felállni.
Helyi idő szerint 16:00-kor indították el a rajtot, amit nagyon jól kapott el a Red Bull-lal Sebastian Vettel, és elsőként tudott befordulni. A harmadik helyről induló pilóta Rosberget és csapattársát Mark Webbert tudta megelőzni, és már az első körben látszott, hogy mekkora potenciál van ebben a Red Bullban, hiszen Vettel és Webber is elnyúlt Rosbergtől. Kubica a rajtnál megelőzte Sutilt és Hülkenberget, és Schumacher is feljött a hatodik helyre.
A nagyok csatája
A mezőny végéről indult két mclarenes és két ferraris pilótának minél előbb fel kellett küzdeniük magukat, ha pontokért akartak ma csatázni. A legjobban Hamilton kezdte meg a felzárkózást, ő pár kör után már a pontszerző helyeken csatázott. A 4. körben kiállt Glock a játékból, a sóderágyból emelték ki az autóját (Trullival ütközött össze, az olasz folytatni tudta a versenyt).
A többség lágy gumikon indult, a hetedik körben ez volt az állás: Vettel 1., Webber 2., Rosberg 3., Kubica 4., Sutil 5., Schumacher 6., Hülkenberg a 7., Liuzzi 8. a Force Indiával, Hamilton 9. és az utolsó pontszerző az orosz Petrov a Renault-val. Hamilton és Petrov akasztotta össze a bajszát, az orosz nem hagyta magát, először sikerült elmennie mellette Hamiltonnak, de Petrov visszaelőzte őt. Egy körrel később ismét megelőzte Hamilton Petrovot, de Petrov a célegyenesben szorosan Hamilton szélárnyékában autózott, és úgy tűnt sikerülhet megelőzni a McLaren pilótáját, de Hamilton elkezdett cikázni a hosszú egyenesben, ami ellentmond a szabályoknak, de Hamiltont csak szóban figyelmeztették a bírák.
Eközben a Massa-Alonso-Button páros beragadt a két Toro Rosso mögé, Button a 9. körben megelőzte Alonsot, és még ebben a körben, feltehetőleg váltó hiba miatt, Kobayashinak is fel kellett adnia a versenyt. – el kezdte szedni áldozatait a sepangi pálya. Ekkor úgy tűnt, hogy Alonso autójával nincs minden rendben, hiszen nagyon nyögvenyelősen tudott csak váltani.
Kerékcserék – egy kiállás nem kiállás
A kilencedik körben a következő volt az állás: Vettel 1., Webber 2. (+1sec), Rosberg 3. (+5sec), Kubica 4. (+6sec), Sutil 5. (+9sec), Schumacher 6. (+11sec), Hülkenberg 7. (+15sec), Liuzzi 8. (+16sec), Hamilton 9. (+17sec) és az utolsó pontszerző Petrov, aki +20 másodperccel követte Vettelt.
Hamar bekövetkezett az első kerékcsere, Button a 10. körben ment be új papucsokért, keményet kapott a lágy gumik helyett. Ugyanebben a körben adta meg magát Schumacher autója is, a német versenyző szerint valami eltört a futóműben. Nem kellett sokat várnunk a következő elhullott pilótára sem, a 12. körben Luizzi autója lassult le és állt meg. Kovalainen a 13. körben hátsó defekttel hajtott boxba.
Button és Kovalainen után Hülkenberg (29.5 sec box / 11.2sec kerékcsere) és Petrov (25.2sec box) jött ki a depoba, mindketten kemény keverékű gumit kaptak. Ők követték Buemi és Barrichello a 15. körben, amikor is a következő volt az állás: Vettel 1., Webber 2., Rosberg 3., Kubica 4., Sutil 5., Hamilton 6., Alguersuari 7., Massa 8., Alonso 9., Button 10., Hülkenberg 11., Petrov 12., Buemi 13., Barrichello 14., di Grassi 15., Trulli 17., Chandhok 18., Senna 19.
A következő körök nem tartogattak sok izgalmat, a kerékcseréket szépen elhúzták a csapatok, minden körre jutott egy-egy. Alguersuari Petrov mögé jött vissza a 20. körben megejtette kerékcseréje után, Sutil (5.2sec kerékcsere) a nyolcadik helyre tért vissza a kiállás után.
Alguersuari és Petrov csatázott kicsit, a Toro Rosson friss gumik voltak fent, amik jobban tapadtak, Petrov nagyon csúszkált és el tudott menni mellett Alguersuari és a másik Toro Rossoval Buemi is.
Kubica 4.9 másodpercet állt a boxban, ő volt a következő, aki kijött. 23. körben Rosberg látogatta meg a depot, 3.9 másodperc alatt lecserélték a gumikat, és sikerült visszajönnie Kubica elé, de csökkent közöttük a távolság. Vettel 4.6 másodpercig állt, a következő körben jött ki Webber, neki elszúrták a jobb első kerékcseréjét, 6.8 másodpercig kellett a boxban állnia.
A kerékcserék nagy része lezajlott, a 26. körben a következő volt az állás: Vettel 1. (1 kiállás), Hamilton 2. (0 kiállás), Webber 3. (1), Rosberg 4. (1), Kubica 5. (1), Massa 6. (0), Alonso 7. (0), Sutil 8. (1), Button 9. (1), Hamilton 10. (1), Alguersuari 11. (1), Buemi 12. (1), Petrov 13. (1), őket követték: Barrichello, di Grassi, Trulli, Chandhok és Senna.
Meddig lehet még a gumikat koptatni?
A két Ferrari és Hamilton húzta a legtovább kint, Massa a 27. körben rakatta fel a lágyabb gumikat, 4.4 másodpercet állt a boxban, majd 4 körrel később, a 31. körben Hamilton 3.5 másodperes kerékcsere után jött vissza saját csapattársa, Jenson Button elé. – övé volt a leggyorsabb kerékcsere. Alguersuarinek is meghozta az eredményt a lágy gumi, Hülkenberget támadta, és meg is tudta előzni, így akkor már a spanyol volt az utolsó pontszerző.
Így egyedül Alonso maradt kint az élmezőnyből, de köridejei elmaradtak a többiekétől. Közben az élen nem történt változás, a két Red Bull és Rosberg zavartalanul autózhatott. Petrov a 34. körben esett ki a 13. helyről, valami elrontott az autóban, hiszen egyszerűen csak félreállt.
Hamilton viszont megérkezett Sutil mögé, ám Sutil nem hagyta magát, és "kiszélesítette" az autóját, Hamilton nem is tudott mellette elmenni. Massa és Button is egymásra talált, de Massa nem tudott mi kezdeni Buttonnel.
A 37. körben Alonso végre kijött, ő húzta a legtovább, a 4.4 másodperces kerékcseréjét követően a 9. helyre jött vissza. Az állás a következő volt: Vettel 1. (lágy gumi), Webber 2. (lágy), Rosberg 3. (lágy), Kubica 4. (lágy), Sutil 5. (kemény), Hamilton 6. (lágy), Button 7. (kemény), Massa 8. (lágy), Alonso 9. (lágy), Alguersuari 10. (lágy). 11 volt Hülkenberg és 12. a másik williams-szel Barrichello, összesen 17-en voltak ekkor versenyben.
Történik itt még valami ma?
19 körrel a vége előtt kialakulni látszott az első tíz sorrendje, egyedül a Sutil-Hamilton kettős, illetve a Button-Massa-Alonso hármas fogat volt érdekes. Alonso az új gumiknak köszönhetően begyorsult és kezdett felzárkózni Button-ékre, meg is futotta a verseny akkori leggyorsabb körét. A 44. körben Massa végül addig próbálkozott, míg nem sikerült neki megelőznie Buttont, és már Alonso is pár másodpercen belül volt, viszont a spanyol Ferrarijában nem jól szuperált a váltó, így nem sok esélye volt Button-nel szemben. Ő viszont nem adta fel, és próbálta megelőzni Buttont, de ez lett a veszte, mert az utolsó előtti körben elfüstölt a motorja, és fel kellett adnia a versenyt.
Lobogtatják a kockás zászlót
Vettelt 56 kör után leintették, a harmadik futamon végre összejött nekik a győzelem, és nem is jöhetett ki jobban a lépés, mivel Webber volt ott a második helyen, ezzel a Red Bull megszerezte a 2010-es idény első kettős futamgyőzelmét, és biztosak lehetünk benne, hogy nem az utolsót.
A Mercedes GP-vel Rosberg simán hozta a harmadik helyet, őt sem veszélyeztette ma sok mindenki. Próbált ott maradni a Red Bullok mögött, de feltehetően a gumikat is óvta, hogy nehogy legyen valami baj, stabilan, magabiztosan vezetett, ami meghozta a jutalmat.
Kubica a negyedik helyen volt már az első körben, és nem tudott ennél előrébb lépni, de a Renault-tól ez is szép eredmény. Nem volt a Ferrari és a McLaren az elejében, és ezt most a Renault és a Force India használta ki, hiszen végre Sutilnak is összejött egy tökös kis futam. Eddig Liuzzi szolgáltatta a csapatnak a pontokat, de most Sutil bizonyított, és erre az ötödik helyre büszke lehet a csapat, nagyon sokat fejlődtek tavaly óta.
Hamilton nagyot küzdött ma, szép eredmény tőle ez a hatodik hely, bár itt a futamgyőzelemért kellett volna harcba szállniuk, ám az időmérő keresztbe húzta a számításaikat. Massa végül átlépte Buttont és a 7. helyen hozta be a Ferrarit, tőle sem rossz eredmény ez, hiszen ő is a mezőny végéről indult, és látszólag könnyen lépték át a többieket. Button lett tehát a nyolcadik, míg az utolsó két pontszerző helyen a Toro Rossoval Jaime Alguersuari, az a spanyol úriember, aki élete első pontjait gyűjtötte be. Az újonc Hülkenberg a Williams-szel is megszerezte az első pontját a Forma 1-ben, három futamnak kellett eltelnie ehhez.
A verseny végeredménye:
Hely |
N° |
Vezető |
Csapat |
Kör |
Idő/eltérés |
Rajth. |
Pont |
1 |
5 |
Sebastian Vettel |
Red Bull |
56 |
Győztes |
3 |
25 |
2 |
6 |
Mark Webber |
Red Bull |
56 |
+4.8 mp |
1 |
18 |
3 |
4 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
56 |
+13.5 mp |
2 |
15 |
4 |
11 |
Robert Kubica |
Renault |
56 |
+18.5 mp |
6 |
12 |
5 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India |
56 |
+21.0 mp |
4 |
10 |
6 |
2 |
Lewis Hamilton |
McLaren |
56 |
+23.4 mp |
20 |
8 |
7 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
56 |
+27.0 mp |
21 |
6 |
8 |
1 |
Jenson Button |
McLaren |
56 |
+37.9 mp |
17 |
4 |
9 |
17 |
Jaime Alguersuari |
Toro Rosso |
56 |
+70.6 mp |
14 |
2 |
10 |
10 |
Nico Hulkenberg |
Williams |
56 |
+73.3 mp |
5 |
1 |
11 |
16 |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso |
56 |
+78.9 mp |
13 |
|
12 |
9 |
Rubens Barrichello |
Williams |
55 |
+1 Lap |
7 |
|
13 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
54 |
+2 kör |
19 |
|
14 |
25 |
Lucas di Grassi |
Virgin |
53 |
+3 kör |
24 |
|
15 |
20 |
Karun Chandhok |
Hispania |
53 |
+3 kör |
22 |
|
16 |
21 |
Bruno Senna |
Hispania |
52 |
+4 kör |
23 |
|
17 |
18 |
Jarno Trulli |
Lotus |
51 |
+5 kör |
18 |
|
Kiesett |
19 |
Heikki Kovalainen |
Lotus |
46 |
+10 kör |
15 |
|
Kiesett |
12 |
Vitaly Petrov |
Renault |
32 |
+24 kör |
11 |
|
Kiesett |
15 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India |
12 |
+44 kör |
10 |
|
Kiesett |
3 |
Michael Schumacher |
Mercedes |
9 |
+47 kör |
8 |
|
Kiesett |
23 |
Kamui Kobayashi |
Sauber |
8 |
+48 kör |
9 |
|
Kiesett |
24 |
Timo Glock |
Virgin |
2 |
+54 kör |
16 |
|
Kiesett |
22 |
Pedro de la Rosa |
Sauber |
0 |
+56 kör |
12 |
|