Schumacherék megmenekültek: az FIA szerint szabályos a Mercedes hátsó szárnya
A Red Bull Racing és a Lotus élesen bírálta a Mercedest, mivel állításuk szerint a csapat a szabályokat megkerülve fejlesztette ki a paddockban csupán „szuper F-csatornaként” emlegetett rendszerét.
A fejlesztés lényege, hogy a mérnökök a W03-as versenyautó hátsó szárnyának véglapjaink lyukakat helyeztek el, melyek a DRS-rendszer nyitott állásánál levegőt áramoltatnak a versenygép elejének irányába.
A Lotus és a Red Bull hivatalosan ugyan nem tiltakozott a rendszer ellen Melbourne-ben, ám kifejtette, abban bíznak, az FIA felülvizsgálja álláspontját.
Ez a Malajziai Nagydíj helyszínéül szolgáló Szepangban meg is történt, az Autosport című brit szaklap pedig úgy tudja, a szövetség továbbra is úgy gondolja, szabályos a Mercedes találmánya.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön összeült a Forma-1 valamennyi csapatával, hogy megvitassa a dolgot, ám álláspontja nem változott a szárnyrendszerről. Erről tájékoztatta is a királykategória mezőnyét.
A Mercedes-Benz motorsport-igazgatója, Norbert Haug megerősítette, ugyanazzal az autóval versenyeznek majd Szepangban, mint múlt hétvégén, Ausztráliában.
„Az autó átment a gépátvételen, így zöld utat kapott” – mondta a szakember.