Forma-1 / Motorsport

„Schumacher nagyon könyörtelen, hideg és távoli tud lenni”

Néhány nappal Michael Schumacher Meribel alpesi üdülőhelyen történt balesetének 10. évfordulója előtt a német bajnokról készült ötrészes dokumentumfilm, a ‘Being Michael’ néhány riválisának vallomását is tartalmazza.

Köztük van David Coulthard, az örök ígéret, amely soha nem vált valóra, annak ellenére, hogy a kor legjobb autóiban versenyzett, mint például az Ayrton Senna által hátrahagyott Williams vagy a McLaren Mercedes, amellyel Mika Hakkinen kétszeres világbajnok volt, és soha nem került a bajnoki címért folytatott küzdelem közelébe.

A skót The Scotsman (Dumfries, 1971. március) így emlékszik vissza Schumacher karakterére a pályán, ami nem volt ínyére: „A tudatosságom, hogy hol van a határ, talán inkább a többi versenyzőhöz illeszkedett. Michael nagyon kegyetlen, hideg és távolságtartó tudott lenni. Azt hiszem, ezen a szinten valószínűleg ez kell ahhoz, hogy ilyen sikeres legyél”.

Valójában az ő versenyzési módja nagyon hasonlított a mai Max Verstappenéhez, sosem hagyott semmit sem a csapattársaira, ha tehette, ahogyan Rubens Barrichellóval is tette, aki több éven át másodhegedűs volt a Ferrarinál, mielőtt Felipe Massa érkezett.

Coulthard emlékszik az 1998-as Belga GP első körének balesetére, amikor egy felhőszakadás közepette, Schumacher előzésénél irányt változtatott, és ütközésre kényszerítette a Ferrarit. A régi idők stílusában Michael dühöngve érkezett a McLaren boxába, miközben a szerelők próbálták lefogni, hogy ne érje el Coulthardot.

„Michael úgy gondolta, hogy ami 1998-ban Spa-ban történt, az egy összeesküvés volt, amivel megpróbáltam segíteni a csapattársamnak, Mikának. Csak egy baleset volt, ami megtörténhet egy versenyen. Michael egy fantasztikus versenyző, de rávilágítok a hibáira, ami szerintem az egyik a mentalitása volt, mindenáron nyerni akart. Nem okoz gondot nekem kimondani, hogy az az időszak, amikor én versenyeztem, egy olyan pilóta előtt zajlott, aki átírta a Forma-1 történelemkönyvét. Ez volt a legsikeresebb időszak a Forma-1 történetében.”

Borítókép: Andreas Rentz/Bongarts/Getty Images