Forma-1 / Motorsport

Schumacher dobogós helye úszott el, jön a mercedeses szárnybotrány

""

Michael Schumacher a negyedik helyet szerezte meg a múlt szombati, ausztrál időmérőn, míg csapattársa Nico Rosberg a hetedik pozícióból rajtolhatott a vasárnapi szezonnyitó futamon. A kvalifikációs teljesítményt látva pedig reális esély volt arra, hogy a Mercedes akár már az idei első versenyen teljesítheti kitűzött elvárásai közül az egyiket, és tényleg dobogón zárhat. Ez különösen elképzelhetőnek tűnt a harmadik helyről induló, lotusos Romain Grosjean kiesését követően, aminek köszönhetően a hétszeres világbajnok már a harmadik helyen követte Jenson Buttont és Lewis Hamilton. Ezt követően azonban beindult a Mercedes balszerencse-sorozata az Auszrál Nagydíjon, előbb ugyanis Schumacher a harmadik pozícióból váltóprobléma miatt kénytelen volt feladni a tizenegyedik körben a versenyt, majd a továbbra is küzdő Rosberg versenygépén kezdtek el kritikusan kopni a gumik. Az utolsó körben ráadásul a német ütközött Sergio Perezzel, aminek köszönhetően végül csak a tizenkettedik helyen ért célba. Így a Mercedes annak ellenére, hogy nagy reményekkel vágott neki az új szezonnak, a nyitó futamon egyetlen pontot sem tudott szerezni. Érthetően Ross Brawn egyáltalán nem boldog az eredmény miatt, mint a csapatvezető kifejtette, rendkívül nagy sansza volt alakulatának a pontszerzésre, végül azonban a technikai probléma mellett főleg a gumik erős kopása akadályozta meg mindebben a csapatot, pedig mint leszögezte, mindkét pilótája keményen küzdött a sikerért. Mindezzel egyetértett a Mercedes Motorsport részlegének vezetője is. Norbert Haug a futam után kitért még arra is, hogy nem egy problémamentes futam volt az ausztrál számukra, de most már a legfontosabb feladat, hogy a hétvégi maláj versenyre koncentráljon a csapat, kielemezze az ausztrál adatokat, és megkeressék a megoldást a felvetődött problémákra.

""

A Mercedes munkáját azonban még a héten erősen befolyásolhatja a hátsó szárnya körül kialakult vita. A Mercedes istálló ugyanis egy olyan hátsó légterelőt fejlesztett ki, ami a DRS-zónában (vagy időmérőn bárhol) a szárny felnyitását követően a véglapon kinyit két rést, ami egy elvezető rendszeren keresztül levegőt jutat el az első szárnyig. Ezáltal csökken a kocsi légellenállása és nő a versenygép végsebessége. Ez a fejlesztés kissé hasonlít a 2010-es, de mára betiltott F-csatornára. Mindezt pedig elsősorban a Red Bull és a Lotus szabálytalannak tart, ezért a két csapat felkérte a Nemzetközi Automobil Szövetséget, hogy vizsgálja ki az ügyet, és hozza meg döntését, lehetőség szerint még a Maláj Nagydíj előtt. Addig azonban még folyik a vita a csapatok között, sőt botrányban is fordulhat, különösen, ha FIA szabályosnak ítéli a Mercedes megoldását.