Forma-1 / Motorsport

Sato, a japán romboló – Akik hiányoznak a Forma-1-ből, 2. rész

Különös módon Takuma (Taku) nagyon kevés tapasztalatot szerzett a szülőhazájában. Noha a gokartos pályafutását Japánban kezdte, Szató 1998-ban Angliában folytatta karrierjét az európai versenyzésben. 1998-ban és 1999-ben az Ifjúsági Forma versenyeken indult a kontinenst körülutazva, 1999 végén pedig az angol Formula–3 bajnokságba került. 2000-ben és 2001-ben két teljes idényt versenyzett az angol Formula–3-ban, 2000-ben összesített harmadik, 2001-ben első világbajnoki helyezéssel, összesen 16 versenyt nyerve a két évben, plusz nemzetközi versenyeket Spa-Francorchamps-ben, Zandvoort-ban, és Makaóban.

""

2002-ben debütált a Jordan színeiben az Ausztrál Nagydíjon. Bemutatkozó éve nem mondható tökéletesnek. A problémák ott kezdőttek amikor a Maláj Nagydíjon a rajt után kilökte csapattársát Giancarlo Fisichellát. Ettől kezdve a teljes szezonban szenvedett, balesetek és technikai problémák hátráltatták. A szezonzáró Japán Nagydíjon kijött a lépés, ötödik helyen zárt és megszerezte első Formula–1-es pontjait.

""

2003-ban mindössze egy futamon indult. A Japán Nagydíjon lehetőséget kapott a BAR csapattól. Hatodik helyen zárt, három pontot begyűjtve.

2004-ben a meglepően gyors BAR Hondával megcsíp egy dobogós helyezést Indianapolisban.

""

2005-ben gyenge év végén távozik a BAR csapatától.

2006-ban a frissen megalakult Super Aguri csapatnál versenyzett. A csapat nehezen illeszkedett be a bajnokságba, pont nélkül zárták bemutatkozó szezonjukat.
A Brit Nagydíjon, 2007-ben

""

2007-ben szintén a japán csapatnál versenyzett. A Spanyol Nagydíjon megszerezte a csapat első pontját.

2008-ban a Super Agurinál csak négy versenyen indulhatott, mielőtt a csapat anyagi nehézségek miatt visszalépett a Formula–1-től.

Miután a Toro Rosso-val sem tudott leszerződni, 2009 májusában kilátogatott az Indianapolisi 500-ra ezt követően aláírt a KV Racing Technology-val a 2010-es szezonra amelyet a huszonegyedik helyen fejezett be később, ezt követően egy évvel meghosszabították a szerződését. 2011-ben noha még mindig sokszor összetörte az autót lehetett látni már Szatón, hogy fejlődik, mi sem bizonyítja ezt jobban mint az Iowa-ban és Edmonton-ban megszerzett pole pozíciói vagy a Mid-Ohio-i negyedik hely.

""

Sato Monacóban amortizál:

Palik felejthetetlen kommentálásában zúz a japán:

Egy kis "Best of Sato" a végére: