Sajtóhír: elcsalták a Brazil Nagydíjat
Hülkenberg kiváló rajttal és meggyőző versenytempójával került a mezőny elejére. A Force Indiának szemmel láthatóan feküdt az enyhén nedves aszfalt. Hülkenberg a futam első felében azután került az élre, hogy míg a riválisok nagy része a bokszba hajtott köztes esőgumiért, addig ő és Button a száraz abroncsokkal is kint maradtak.
Miután az eső később alábbhagyott, a páros meggyőző, 48 másodperces előnyre tett szert az üldözőkkel szemben. Ám miután a számos baleset miatt törmelékek hevertek a pályán, a versenybíróság – többek között Alonso figyelmeztetésére reagálva – úgy döntött, pályára küldi a biztonsági autót, lenullázva ezzel a futamot vezető német hatalmas előnyét.
A Force India technikai igazgatója, Robert Fernley szerint mindezt teljességgel indokolatlanul tették. „Úgy vélem, a biztonsági autó egy vicc volt. Azt gondoltam, NASCAR-t játszunk. Azt a törmeléket egy dupla sárga zászló mellett is el lehetett volna távolítani onnan.” – nyilatkozta csípős hangon a szakember az Autosportnak.
„Annyival vezettünk Jenson előtt…! Ha megnézzük, a csapat és a versenyző szempontjából is csupán egy show-megoldás volt ez a döntés.” – fogalmaz nyíltan Fernley, utalva ezzel arra, hogy a bírák ilyen módon próbálták izgalmasabbá tenni a versenyt és a bajnokságot.
Hülkenberg az új rajtot követően veszítette el vezető pozícióját, miután a 48. körben félig megpördült. Az élre álló Hamiltont aztán pár fordulót követően újra utolérte, ám előzési kísérleténél újabb hibát vétett, amiért áthajtásos büntetést is kapott.
Fernley a szankciót sem érezte indokoltnak, mivel szerinte a lekörözendő Heikki Kovalainen követett el hibát az esetnél. „Nem tudok napirendre térni efölött. Ott volt egy Caterham, ott ténfergett a pálya közepén, miközben mindenütt kék zászlók lobogtak. Bezárták Lewist, ő pedig nem tudott hová menni, amiben Nico meglátta a lehetőséget. Mindketten a vezetésért harcoltak, nem tudom elfogadni, hogy ez figyelmetlen vezetésnek számít. Azt is el kell ismerni, hogy Nico volt a gyorsabb, és nem tudott várni tovább. De ha egy autó ott megy a pálya közepén, félre kell állnia az útból az első előtt. Így mindkét éllovas baleset nélkül túljutott volna rajtuk.” – panaszkodott utólag a nagy lehetőséget elszalasztó csapat szakembere.