""
 
A 31 Celsius-fokos hőségben Lewis Hamilton a boxutcában kormányát elengedve igyekezett hűteni kezeit – balesetet mégsem ő, hanem a kormányt nagyon is szorosan fogó Pascal Wehrlein szenvedett az első tíz percben. A Manor újonca a falak harmadik áldozata a hétvégén, autója ugyanúgy véglapok nélküli hátsó szárnnyal döcögött vissza a boxba, mint a pénteki második edzésen Grosjean. Ő is háttal csapódott a falnak.
 
A miatta lendült piros zászló a lehető legjobbkor jött egy bátor óriásgyík számára, amely éppen Max Verstappen előtt igyekezett átkelni az úttesten. „Itt egy óriási gyík az úton! Nem viccelek, a hármas kanyarnál” – csodálkozott nagyot a holland. „Szemtől szemben Godzillával” – felelte mérnöke. A merész jószág sikeresen ért át a túloldalra, ráadásul kanadai sirály és mormotatársaival most neki is sikerült világhírnévre szert tennie. A boxban várakozó versenyzők mindenesetre jól szórakoztak.
 

WATCH: @Max33Verstappen‘s close encounter with *that* giant lizard at the #SingaporeGPú

Az újraindításnál még Max Verstappen vezetett, aztán Kimi Räikkönen, majd Nico Rosberg állt az élre. A tegnap sokat csúszkáló Lewis Hamilton elsőre egy csapattársáénál 0,3 másodperccel lassabb körrel kezdett a szuperlágy gumin, ráadásul egy újabb blokkolós fékezést bemutatva nem sokkal később a bukótérbe kényszerült a 7-es kanyarban, miközben félrehúzódó csapattársát előzte.
 
Az ultralágyon próbálkozó Sebastian Vettel csapattársáénál jobb körrel kezdett, ám így is fél másodpercen kívül rekedt élen álló honfitársához képest, ráadásul etapja végén autója hátuljára panaszkodott a kanyarkijáratoknál. „Csak utas vagyok” – jegyezte meg a ritmust nehezen találó tavalyi győztes. Úgy tűnik, nehezen oldódnak meg a pénteki problémák.
 
De nem csak neki voltak nehézségei. Jenson Button erőteljes alulkormányzásra panaszkodott; Felipe Massa csatlakozott az utolsó előtti kanyarnál a falat érintőre vevő versenyzők sorához, Max Verstappen látványos erőcsúsztatást mutatott be az egyik kerékvetőn átszáguldva; míg Romain Grosjean a megszokott káromkodások kíséretében panaszkodott mérnökének.
 
Az edzés felénél Rosberg Hamilton, Vettel és az új aerodinamikai csomaggal meggyőző kört futó Carlos Sainz előtt vezetett, mögöttük Räikkönen, Verstappen, Ricciardo, Bottas és Alonso volt a sorrend. A két Mercedes ekkor még csak a szuperlágy, a két Red Bull pedig csak a lágy abroncsokat használta.
 
Hasonlóan küszködősen folytatódott Vettel edzése is. A német újabb ultralágyas körében továbbra is csúszkált, s miközben Räikkönen 0,5 másodpercre zárkózott fel Rosbergre, ő további 0,2-det vesztett. A két piros autó közé a csapattársától ugyancsak elmaradó Ricciardo férkőzött be – Max Verstappen közben mindössze 0,059 másodperccel maradt el az éllovastól. Ezzel végül ki is alakult az élmezőny sorrendje, az ultralágyas körét ezúttal is elszúró Hamilton egészen a 8. helyig csúszott vissza, elé Hülkenberg és Kvjat furakodott be. A top 10 listáját Sainz és Bottas tette teljessé.
 

PROVISIONAL CLASSIFICATION: Rosberg edges out Verstappen in #FP3 – just 0.059s in it!